حریم هوایی پاکستان تا 5 ماه حمل مسدود خواهد بود

© AP Photo / K.M.Chaudaryحریم هوایی پاکستان تا 5 ماه حمل مسدود خواهد بود
حریم هوایی پاکستان تا 5 ماه حمل مسدود خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان حریم هوایی خود برای عبور هواپیماهای افغانستان تا بیست‌وپنجم مارچ/۵ حمل باز نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، مقام‌ها در اداره هوانوردی ملکی افغانستان از مسدود ماندن حریم هوایی پاکستان تا روزهای آینده خبر داده می‌گویند، که این کشور حریم هوایی خود برای عبور هواپیماها تا بیست‌وپنجم مارچ/۵ حمل باز نخواهد کرد.

باز شدن حریم هوایی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
باز شدن حریم هوایی پاکستان

قاسم‌رحیمی سخنگوی اداره هوانوردی ملکی افغانستان تصریح کرد، که هرچند اداره هوانوردی ملکی کشور برای بازگشایی حریم هوایی پاکستان تلاش‌زیادی کرده‌است؛ اما اخیراً پاکستان مسدود بودن حریم خود را تمدید کرده‌است.
رحیمی علاوه کرد، که "اداره هوانوردی‌ملکی از نخستین روز تاکنون موضوع را از مجاری دیپلماتیک و تماس‌های پیگیر با بخش هوانوردی‌ملکی دولت پاکستان تعقیب کرده‌است".
او همچنین تصریح کرد، که در حال حاضر بخش غربی فضای پاکستان به روی پروازها باز شده اما بخش شرقی آن کماکان مسدود می‌باشد.

رحیمی اما خاطر نشان کرد که اداره هوانوردی‌ملکی به تمام شرکت‌های هوایی هدایت داده تا افزایش قمیت تکت با طولانی شدن مسیر تناسب نزدیک داشته و از افزایش بیش از حد آن خودداری کنند.
او همچنین خاطر نشان کرد که تاکنون مسدود بودن فضای پاکستان موجب قطع و اخلال پرواز های عبوری نیز شده و عواید این اداره را شدیدا متاثر نموده است.
یادآوری می کنیم، که با بروز و تشدید تنش‌ها میان پاکستان و هند، فضای پاکستان برای پروازهای عبوری از تاریخ ۲۷ فبروری به این سو بروی ترافیک هوایی مسدود شده‌است.
هرچند با مسدود شدن فضای پاکستان، مسیر بدیلی برای هواپیما‌های افغانستان که به هند می‌روند از جنوب غرب کشور و از طریق فضای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده‌است؛ اما قیمت تکت‌های هوایی نیز از این مسیر حدود دو برابر شده‌است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала