وزارت کار از 74 هزار شغلی‌که وعده داده بود تنها 5 هزار آن را ایجاد کرده‌است

© Photo / mol / molوزارت کار از 74 هزار شغلی‌که وعده داده بود تنها 5 هزار آن را ایجاد کرده‌است
وزارت کار از 74 هزار شغلی‌که وعده داده بود تنها 5 هزار آن را ایجاد کرده‌است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان، از 74500 شغلی‌که وعدۀ ایجادش را در سال گذشته داده بود، تنها 5 هزار آن را ایجاد کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عبدالکریم هاشمی، معین وزارت کار و امور اجتماعی که امروز(شنبه، 3 حمل) در نشستی در انستیتوت افغان-کوریا در کابل سخن می‌زد، پذیرفت که آنان در هدف شان عقب مانده‎اند.

آقای هاشمی اما افزود که 70 درصد از کسانی‌که از مراکز فنی و حرفه‌یی این وزارت کار فارغ شده‌اند توانسته‌اند در بازار کار جذب شوند: «در سال 1397 تخمین شده بود که 74500 فرصت شغلی در کشور ایجاد شود، متأسفانه در حدود 5000 جایگاه شغلی ایجاد شده ولی نُرم و قاعدۀ تعیین شدۀ آن تطبیق نشده‌‎است».

وزارت کار افغانستان: تا 2022 نزدیک به 4 میلیون بیکار خواهیم داشت - اسپوتنیک افغانستان
وزارت کار افغانستان: تا 2022 نزدیک به 4 میلیون بیکار خواهیم داشت

سخی احمد پیمان، رییس انجمن صاحبان صنایع نیز در این نشست گفت: «یکی از رنج‌های من، به صفت یک سرمایه‌گذار، نبود نیروی‌های حرفه‌یی بود که ما واقعأ همیشه با کمبود این سرمایه مواجه بودیم».

در همین حال، ری ژا هیونگ، سفیر کوریای جنوبی در افغانستان که نیز در این نشست شرکت کرده بود، با تأکید بر ایجاد زمینه‌های آموزش برای کارگران در افغانستان، گفت که کشورش سالانه در حدود هشتاد میلیون دالر را به شمول فراهم ساختن آموزش‌های فنی برای کارگران در شماری از بخش‌های دیگر در افغانستان هزینه می‌کند.

او افزود: «شما تنها نیستید! کوریا و جامعۀ جهانی همراه شما است؛ موفقیت افغانستان، موفقیت کوریا و جامعۀ جهانی است».

پیش از این، سازمان جهانی کار از افزایش بیکاری و ناداری در افغانستان خبر داده‌است. مسؤولان این سازمان، از حکومت افغانستان می‌خواهند که ایجاد جای کار و بهبود اقتصاد خانواده‌ها را در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала