حمله هوایی خارجی ها در کندوز جان 13 غیر نظامی را گرفت

© Sputnikکندوز
کندوز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که یافته‌های این نهاد نشان می‌دهد که در یک حمله هوایی نیروهای خارجی در ولایت کندوز، 13 غیرنظامی به شمول 10 کودک کشته و 3 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان ملل متحد در گزارشی، امروز دوشنبه (5 حمل) از کشته شدن 13 غیرنظامی که بیشترشان کودکان هستند، در نتیجه حمله هوایی نیروهای خارجی در ولایت کندوز خبر داد.
هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفته است: گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که در نتیجه حمله هوایی نیروهای نظامی بین‌المللی که جمعه شب در منطقه تلوکه ولایت کندز انجام شده، 13 غیرنظامی به شمول 10 کودک جان باخته و 3 تن دیگر زخم برداشته است.  

یوناما از این حقیقت که 10 تن از جان باختگان را کودکان تشکیل می‌دهد، ابراز نگرانی کرده و از مقامات و طرف‌های ذیربط خواست، گام‌های فوری برای حفظ جان غیرنظامیان بردارند.
گفتنی است که نیروهای خارجی در حمایت از نیروهای دولتی جمعه شب حملات هوایی را در ولایت کندوز انجام دادند.
یوناما افزوده که آخرین گزارش این نهاد درباره تلفات غیرنظامیان نشان می‌دهد که در سال 2018 میلادی در مقایسه به سال 2017 میلادی تلفات افراد غیر نظامی در حمله هوایی و عملیات جستجو، 24 درصد افزایش یافته است.

در همین حال وزارت دفاع ملی نیز گفته است که این وزارت در راستای جلوگیری از تلفات ملکی در جریان اجرای عملیات‌های هوایی و زمینی، پالیسی‌های مشخص تدوین شده با معیارهای و کانوانسیون‌های بین‌المللی دارد و در این راستا مکرراً به منسوبین اردوی ملی هدایات لازم صادر شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала