امریکایی ها نشست ارگ را بخاطر حضور حمدالله محب ترک کردند

© Photo / M.Naderiامریکایی ها نشست ارگ را بخاطر حضور حمدالله محب ترک کردند
امریکایی ها نشست ارگ را بخاطر حضور حمدالله محب ترک کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکایی ها روز دو شنبه در نشست سفیران کشورهای ناتو در ارگ ریاست‌جمهوری پس از دیدن حمدالله محب مشاور امنیت ملی، این نشست را ترک کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابعی در حکومت و بیرون از حکومت می‌گویند که نماینده‌گان بلندپایه ایالات متحده امریکا روز دو شنبه در نشست سفیران کشورهای ناتو در ارگ ریاست‌جمهوری هنگامی که متوجه حضور حمدالله محب مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور در این نشست شدند، کاغذهای شان را بر میز گذاشتند و نشست را ترک کردند.
عصمت قانع- آگاه امور سیاسی گفته است:«من فکر می کنم که اینان همچون کودکان ضد می کنند دربرابر منافع ملی کشور. منافع ملی کشورایجاب می کند که با دنیا روابط داشته باشیم و روابط خود را با دنیا هنرمندانه ادامه بدهیم اما نمی شود که این روابط و ادامه روابط با منافع کشور را از بهر یک شخص قربانی کنیم و من فکر می کنم که آقای رییس‌جمهور در برابر منافع ملی قرار می گیرد و منافع ملی را گزند می زند».
ارگ برگزاری چنین نشستی را تایید نمی‌کند، اما منابع داخلی و خارجی برگزاری این نشست و ترک نماینده گان ایالات متحده امریکا را از این نشست تایید می کنند.
سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی می‌گوید که در این باره اطلاعی ندارد.
مهدی افضلی — آگاه روابط بین الملل گفت:«دیدگاه آقای محب برمی‌گردد به همان دغدغه‌یی که در داخل ارگ ریاست جمهوری مطرح است و آن چه که در ارتباط به نشست تازه رییس جمهور با سفیران کشورهای ناتو مطرح شده است، من فکر می کنم متاثر از آن است که آقای رییس‌جمهور مسر به این است که آقای محب همچون مشارو امنیت ملی بماند و این خود خودش می تواند که کشیده گی میان افغانستان و امریکا جدیتر شود».
در همین حال هفته گذشته، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که ایالات متحده امریکا تماس‌هایش را با حمد الله محب مشاور امنیت ملی رییس جمهور غنی قطع کرده است و پس از این با او تعاملی نخواهد داشت.
پیش از این حمدالله محب در سفر اخیرش به ایالات متحده امریکا زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه امریکا را برای صلح افغانستان متهم ساخت که در گفت‌وگوهای صلح با طالبان به دنبال منافع خودش است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала