سیگار: نیروهای نظامی افغانستان بدون پشتیبانی امریکا توانایی عملیات های مستقل را ندارند

© moi / moiسیگار: نیروهای نظامی افغانستان بدون پشتیبانی امریکا توانایی عملیات های مستقل را ندارند
سیگار: نیروهای نظامی افغانستان بدون پشتیبانی امریکا توانایی عملیات های مستقل را ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» اعلام کرد، که نیروهای امنیتی افغانستان بدون پشتیبانی امریکا توانایی عملیات های مستقل را ندارند.
سیگار از دولت افغانستان در مبارزه با فساد انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
"سیگار" از دولت افغانستان در مبارزه با فساد انتقاد کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جان سپکو سربازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان اظهارداشت: نیروهای نظامی افغانستان بدون پشتیبانی امریکا توانایی عملیات های مستقل را ندارند.

وی افزود: امریکا میلیاردها دالر برای نظامیان افغانستان هزینه کرده است اما همچنان این نیروها توانایی عملیات مستقل از کمک‌های نظامی امریکا را ندارند.

بر اساس گزارش سپکو، امریکا همواره در سال‌های گذشته تاکید بیشتری بر افزایش کمک و بازسازی ارتش افغانستان نسبت به پولیس این کشور داشته است.

این در حالیست، که همواره پولیس افغانستان در مقابل به مخالفان دولت این کشور تلفات بیشتری را متحمل شده است.

به گفته سربازرس ویژه امریکا اگر صلح برقرار شود، هیچ راهبردی برای پولیس افغانستان وجود ندارد زیرا هزینه کنونی این نیروها فراتر از توانایی دولت افغانستان است بنابراین این کشور همچنان به کمک‌های خارجی نیازمند است.

سپکو در این گزارش تاکید کرد، که افغانستان بدون کمک‌های مالی خارجی سقوط خواهد کرد.

این در حالیست، که پیش از این اداره سیگار گفته بود: روش نادرست امریکا در ارائه کمک‌های مالی به افغانستان سبب گسترش فساد اداری در این کشور شده است.

جان‌سپکو همچنین تاکید کرده است، که توسعه بخش خصوصی می‌تواند وابستگی دولت افغانستان را به کمک‌های بین‌المللی کاهش دهد.

یادآوری می کنیم، که سال گذشته نیز سپکو پس از 10 ماه تحقیق در نامه‌ای به این اعضای کنگره اعلام کرده بود، که بیش از 15.5 میلیارد دالر از هزینه‌های بازسازی افغانستان در این کشور به هدر رفته است.

سپکو در این نامه اظهار کرده بود، که این ارقام «احتمالا بخشی از مجموع پول‌های هدر رفته، فساد، سوء استفاده و تلاش‌های ناکام» امریکا برای بازسازی افغانستان است.

سیگار تاکید کرده بود، که بیش از 4 میلیارد دالر که قرار بود برای «برنامه‌های ایجاد ثبات» در افغانستان هزینه شود در واقع منجر به «تشدید بحران، ایجاد فساد و تقویت حمایت از منازعان» شد.

در ادامه این گزارش آمده بود، که 7.3 میلیون دالری که برای جلوگیری از تجارت مواد مخدر هزینه شده در توقف «تولید و تجارت مواد مخدر» ناکام بوده است؛ در حالی که تولید مواد مخدر در افغانستان در بالاترین سطح خود از سال 2002 قرار دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала