آواره شدن بیش از ده هزار خانواده در نتیجه سیلاب‌ها در یک ماه گذشته

© اسپوتنیک - افغانستانآواره شدن بیش از ده هزار خانواده در نتیجه سیلاب‌ها در یک ماه گذشته
آواره شدن بیش از ده هزار خانواده در نتیجه سیلاب‌ها در یک ماه گذشته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمارهای رسمی‌ نشان می‌دهد که در پی سرازیر شدن سیلاب‌های ناشی از بارش‌های اخیر، هزاران خانواده آواره شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مسوولان وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی می‌گویند که در کمتر از یک ماه گذشته ده‌ها شهروند جان باخته و صدها تن دیگر زخمی‌ شده‌اند.
سخنگوی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث، روز جمعه، نهم حمل در صحبت با رسانه ها گفت: «از دوازدهم حوت به این سو، ده هزار و چهارصد خانه به صورت کلی و بیش از ده هزار خانه دیگر به صورت قسمی ‌تخریب شده است.»
به گفته او، ده هزار و چهارصد خانواده از نوزده ولایت کشور بی خانمان و به ولایت‌های همجوار آواره شده‌اند.
یافته‌های این وزارت نشان می‌دهد که در 27 روز اخیر 104 شهروند در ولایت‌های مختلف کشور جان باخته‌اند و حدود 237 تن دیگر بر اثر جاری شدن سیلاب‌ها زخم برداشته‌اند.
آن‌چنانی که مسوولان می‌گویند، در حال حاضر 184 ولسوالی و 273 روستا در نوزده ولایت کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارند. آنان هم‌چنان می‌افزایند که فراه‌، قندهار، هرات، هلمند، فاریاب، جوزجان، بادغیس، زابل و ارزگان از ولایت‌هایی هستند که میزان آسیب در آن‌ها بلند است.
این در حالی است که همه ساله رسیدن فصل بهار و جاری شدن سیلاب‌ها در ساحات آسیب‌پذیر، تلفات سنگین جانی و مالی برجا می‌گذارد. بر‌اساس آمارهای رسمی، تنها در دو روز اخیر در ولایت‌های هرات، فاریاب، بلخ و بادغیس 26 نفر جان باخته‌اند، صدها خانه رهایشی تخریب شده و صدها جریب زمین کشاورزی از بین رفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала