خلیلزاد با رهبران حکومت دیدار کرد

© @ARG-FBخلیلزاد با رهبران حکومت دیدار کرد
خلیلزاد با رهبران حکومت دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان در جریان سفرش به کابل با، محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده امریکا برای افغانستان، ناوقت روز گذشته،به شکل جداگانه با رییس جمهور و رییس اجرایی دیدار کرده است.

آقای خلیل‌زاد روز دوشنبه،‌ دوازدهم حمل، با مقام‌های حکومت وحدت ملی،‌ زنان و شماری از چهره‌های سیاسی دیدار کرد و جزییات نشست قطر را با آنان در میان گذاشت. هدف این دور سفرش به کابل، تشویق رهبران حکومت و سیاست‌گران کشور به ایجاد هیأت گفت‌وگوکننده فراگیر ملی عنوان شده است.
ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای از ارائه جزئیات دیدار آقای خلیلزاد با رییس جمهور خود داری کرده و نوشته: "بحث‌ها (پیرامون روند صلح) میان هردوجانب ادامه خواهد داشت و جزئیات پیشرفت در این بحث‌ها با مردم افغانستان شریک خواهد گردید."
اما ریاست اجرایی کشور با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نماینده ویژه امریکا درباره نتایج گفت‌وگوهای قطر، سفرهای اخیرش، پیشرفت‌ها و چالش‌های موجود در روند صلح با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور بحث و تبادل نظر کرده است.  

در این دیدار که آقای صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجه و جان بس سفیر امریکا در کابل نیز حضور داشته اند، نماینده ویژه امریکا، درباره نتایج مذاکرات قطر، سفرهای اخیرش، پیشرفت‌ها و چالش‌ها با رییس اجراییه کشور بحث و تبادل نظر کرده است.
در این خبرنامه آمده است: آقای خلیل‌زاد در صحبت‌های خود گفته است، که با طالبان درباره قطع رابطه با تروریست‌ها و جدول زمانی خروج نیروها بحث شده، اما تاهنوز در این گفت‌وگوها توافق نهایی صورت نگرفته است.
این خبرنامه به نقل از سخنان نماینده ویژه ایالات متحده امریکا افزوده است: «مذاکرات بین‌الافغانی همه‌شمول، آتش‌بس و دست‌یافتن به صلح با توافق تمام افغان‌ها، از مؤلفه‌های اصلی این مذاکرات به شمار می‌روند و در تلاش هستیم تا مذاکرات بین‌الافغانی همه‌شمول آغاز گردد».
این در حالی است که زلمی خلیلزاد روز گذشته پس از سفر به اروپا وارد کابل شد و گفته می‌شود با برخی رهبران سیاسی دیگر افغانستان نیز دیدارهای را پیرامون صلح افغانستان انجام داده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала