شوخی «اول اپریل» رئیس جمهور غنی برای خبرنگاران

© @ARG - FBاشرف غنی رئیس جمهور کشور
اشرف غنی رئیس جمهور کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پس از گذشت دو هفته از روز خبرنگار شماری از اصحاب رسانه کشور را برای تقدیر دعوت کرد اما در نهایت، مدال‌ها و تقدیرنامه‌ها به مقامات نظامی و غیرنظامی دولتی رسید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "هشت صبح" افغانستان؛ رئیس جمهور غنی در حالی در ارگ ریاست جمهوری محفلی را برای تقدیر از خبرنگاران کشور برگزار کرد که 15 روز از روز ملی خبرنگار در این کشور می‌گذشت.
ریاست جمهوری افغانستان برای شرکت در این برنامه شماری از خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ای را دعوت کرده بود و به خبرنگاران گفته شده بود که قرار است از آن‌ها به دلیل تلاش برای حمایت از آزادی بیان تقدیر بعمل آید اما در نهایت به جای خبرنگاران مقامات نظامی و غیرنظامی دولتی در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.
این موضوع اعتراض خبرنگاران را در پی داشت و از مقامات ارگ درباره چگونگی ساز و کار انتخاب افراد و تفویض مدال و تقدیرنامه جویا شدند اما مقامات دولتی دلیل این موضوع را نبود وقت کافی برای مراسم اعطای مدال عنوان کردند.
به هر حال این توجیه نتوانست نظر موافق خبرنگاران را به خود جلب کند.
به گزارش «اطلاعات روز»، خبرنگاران معترض اظهار داشتند که این کار توهین به آن‌ها بوده و در نخستین روز از ماه اپریل رئیس جمهور افغانستان در مراسمی که برای برگزاری از جایگاه خبرنگاران بوده است از مقامات دولتی تقدیر کرده و به اصطلاح دروغ اپریل به کار برده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала