قوانین جدید طالبان برای دانش‌آموزان ولایت غزنی

© کارگرقوانین جدید طالبان برای دانش‌آموزان ولایت غزنی
قوانین جدید طالبان برای دانش‌آموزان ولایت غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان در ولسوالی‌های تحت کنترل خود در ولایت غزنی یونیفورم جدیدی برای دانش‌آموزان معرفی کرده و از معلمان زن خواسته که هنگام رفتن به مکتب آرایش نکنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه، گروه طالبان در ولسوالی‌های تحت کنترل خود در ولایت غزنی یونیفورم جدیدی برای دانش‌آموزان معرفی کرده و از معلمان زن خواسته که هنگام رفتن به مکتب آرایش نکنند.
حسن رضا یوسفی، عضو شورای ولایتی غزنی به رسانه ها گفت که طالبان به پسران دستور داده تا پطلون و پیراهن نپوشند و در عوض از لباس سنتی افغانستان استفاده کنند.
به گفته رضایی، گروه طالبان به دانش آموزان در ولسوالی‌های خواجه عمری و جغتو ولایت غزنی گفته که رنگ لباس آنان باید سفید باشد و کلاه سفید نیز به سر کنند. طالبان همچنین به دختران دانش آموز نیز دستور داده که لباس تنگ نپوشند تا برجستگی‌های بدنشان مشخص نشود.
محب الرحمان انصار، رئیس معارف غزنی نیز اظهار داشت: پوشش پیشنهادی طالبان در روستاها از گذشته رایج بوده و تاثیری بر روند آموزش ندارد.
گفتنی است که در شماری از ولسوالی‌های ولایت غزنی به دلیل وجود باورهای سنتی، دختران اجازه رفتن به مکتب ندارند و بعضی از خانواده‌ها فقط اجازه می‌دهند که دخترانشان تا کلاس سوم درس بخوانند.
پیش از این رئیس معارف ولایت غزنی اعلام کرده بود که در 10 ولسوالی غزنی طی ۱۵ سال اخیر حتی یک دختر از کلاس ۱۲ فارغ نشده است. این در حالی است که در برخی از ولسوالی‌های دیگر غزنی همانند جاغوری و مالستان دختران مانند پسران به مدرسه می‌روند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала