ترامپ جنگ افغانستان را مسخره و تاسف‌آور نامید

© REUTERS / Joshua Robertsترامپ جنگ افغانستان را مسخره و تاسف‌آور نامید
ترامپ جنگ افغانستان را مسخره و تاسف‌آور نامید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، جنگ 18 ساله افغانستان را تأسف‌بار و مسخره خواند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کاخ سفید از او به دلیل تعهد این پیمان به همکاری مشترک با امریکا برای حل سیاسی منازعه افغانستان ابراز سپاس و قدردارنی کرد. 

دونالد ترامپ درکنار این که جنگ هژده ساله در افغانستان را تاسف‌آور و مسخره خوانده است، بر حل سیاسی این جنگ نیز تاکیدکرده است.
رییس جمهور امریکا گفت:"می خواهم بگویم که ما در افغانستان گام‌های خیلی مثبت برداشته ایم، نزده سال جنگ، تاسف بار و در برخی موارد مسخره بود. بنابر این یک زمان خیلی جالب در افغانستان پیش آمده است اما چیزهای در افغانستان درحالی وقوع است که خیلی مثبت هستند ما پیشرفت های زیادی داشته ایم ما پشتیبانی شما از تلاش امریکا را قدردانی می کنیم".
دبیرکل ناتو هم به آقای ترامپ اطمینان داد که از تلاش‌های این کشور برای حل سیاسی منازعه افغانستان پشتیبانی کامل کند.
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفت:"این مهم است که از تلاش‌های ایالات متحد که درجستجوی دریافت یک راه حل سیاسی صلح‌آمیز برای پایان منازعه افغانستان است، پشتیبانی صورت بگیرد می‌خواهم اطمینان دهم که ما از این تلاش حمایت کامل داریم".
دیدار رییس جمهور امریکا و دبیرکل ناتو ساعت‌های پیش از برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو در واشنگتن صورت گرفته است.
ازسویی، شاه محمود قریشی وزیرخارجه پاکستان و مایک پامپیو وزیرخارجه امریکا درگفتگوی تیلفونی شان براهمیت ادامه گفتگوهای قطر تاکید کرده و ابراز امیدواری کرده اند که تلاش های خلیلزاد فرصت بیشتر را در پیشرفت گفتگوهای صلح با طالبان فراهم کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала