ناتو: مذاکره خلیلزاد با طالبان در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیست

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadناتو: مذاکره خلیلزاد با طالبان در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیست
ناتو: مذاکره خلیلزاد با طالبان در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دبیرکل ناتو می‌گوید که نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نه در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان، بلکه به رسیدن یک راه حل سیاسی به شیوه مسلمت‌آمیز گفتگو می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، رز گوتمولر، معاون دبیرکل ناتو روز سه شنبه در واشنگتن گفت که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، با نمایندگان طالبان مذاکره می‌کند نه در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان، بلکه به‌خاطر رسیدن یک راه حل سیاسی به شیوه مسلمت‌آمیز.

زلمی خلیلزاد پیش از این، پیش نویس توافقنامه با طالبان که شامل تدوین زمانی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و در برابر گرفتن تضمین هایی از طلبان که از خاک افغانستان، امنیت کشورهای ثالث مشخصاً امریکا تهدید نشود را اعلام کرده بود.

ناتو یکجا با نیروهای امریکایی از افغانستان خارج می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
ناتو یکجا با نیروهای امریکایی از افغانستان خارج می‌شوند

کوتمولر گفت: بلی نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با نمایندگان طالبان برای ایجاد یک گفتگو بین‌الافغانی مذاکره می‌کند. وی تاکید بر این نکته می‌گوید که خلیلزاد در مورد زمان تدوین خروج نیروهای خارجی از افغانستان با آنها مذاکره نمی‌کند، نماینده ویژه امریکا در مورد توافق صلح پایه‌دار و روند آشتی مذاکره می‌کند.

معاون دبیرکل ناتو می‌گوید که ناتو از هرگونه تلاشی برای رسیدن صلح در افغانستان دریغ نخواهد ورزید.

پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در نشست مشترک مجلس سنا و نمایندگان کنگره امریکا امریکا گفت که ناتو همراه با ایالات متحد امریکا وارد افغانستان شده و در هماهنگی با این کشور از افغانستان خارج خواهد شد.

دبیر کل ناتو ضمن امیدواری به رسیدن یک راه حل سیاسی در افغانستان می‌گوید که ما قصد نداریم برای همیشه در افغانستان باقی بمانیم، لازم به ذکر است که ما همراه با امریکا وارد افغانستان شدیم و در هماهنگی با این کشور از افغانستان خارج خواهیم شد.

یادآوری می‌کنیم، که از سال 2001 ایالات متحده امریکا در برابر طالبان و گروه های دیگر تروریستی عملیات هایش را آغاز کرده است. این عملیات نظامی امریکا طولانی ترین عملیات نظامی امریکا در تاریخ به شمار می‌آید. در سال 2018 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا یک راهبرد جدید برای کارهایش در آسیای جنوبی ارائه کرد که شامل مشارکت فعال تر در حل و فصل درگیری های در افغانستان توسط کشورهای منطقه می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала