امریکا به دلیل بررسی جنایت های جنگی این کشور در افغانستان روادید دادستان لاهه را لغو کرد

© AFP 2023 / Atta Kenareامریکا به دلیل بررسی جنایت های جنگی این کشور در افغانستان روادید دادستان لاهه را لغو کرد
امریکا به دلیل بررسی جنایت های جنگی این کشور در افغانستان روادید دادستان لاهه را لغو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا روادید ورود دادستان دادگاه بین‌المللی لاهه به دلیل تلاش برای بررسی جنایت های جنگی نیروهای امریکایی در افغانستان را لغو کرد.
حزب همبستگی ملی - اسپوتنیک افغانستان
حزب همبستگی: آزمایش سلاح های مخوف امریکا در افغانستان جنایت است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، پس از هشدار وزارت خارجه امریکا به دادگاه بین‌المللی کیفری برای توقف بررسی جنایت های جنگی نظامیان این کشور در افغانستان واشنگتن روادید «فاتو بنسودا» دادستان دادگاه لاهه را لغو کرد.

مایک پامپئو وزیر خارجه امریکا اخیرا دادگاه لاهه را تهدید کرده بود، که در صورت ادامه بررسی جنایت های جنگی روادید برای افرادی که در این روند دخیل هستند صادر نمی‌شود و روادید دیگر افراد نیز باطل می‌شود.

پس از این هشدار دفتر بنسودا تاکید کرد، که دادگاه بدون ترس و یا جانبداری به انجام وظایف خود ادامه می‌دهد.

پمپئو در این باره گفته بود: اگر شما مسئول تحقیقات دادگاه لاهه در پیوند به افغانستان باشید نباید گمان کنید که همچنان روادید امریکا را خواهید داشت، برای شما روادید صادر خواهد شد و یا اجازه ورود به امریکا را خواهید یافت.

وزیر امور خارجه امریکا همچنین به این دادگاه بین‌المللی هشدار داده بود، که در صورت توقف این روند امریکا اقدام های دیگر از جمله تحریم دادگاه لاهه را انجام خواهد داد.

یادآوری می کنیم، که دادگاه بین‌المللی کیفری مسئولیت دارد زمانی که دولت‌ها در برابر نسل‌کشی، جرایم جنگی و جرایم در برابر بشریت اقدامی نمی‌کنند مداخله کرده و این موارد را مورد تحقیق قرار داده و عدالت را اجرا کند.

این دادگاه در سال 2002 در پیمانی توسط سازمان ملل ایجاد شد و مورد تصویب 123 کشور از اعضای سازمان ملل نیز قرار دارد اما برخی از کشورها از جمله امریکا، چین، هند و روسیه از پیوستن به این دادگاه خودداری کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала