عبدالله: طالبان از موضع‌شان عقب ننشسته‌ اند

© Photo / AFCE / AFCEعبدالله: طالبان از موضع‌شان عقب ننشسته‌ اند
عبدالله: طالبان از موضع‌شان عقب ننشسته‌ اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجراییه افغانستان در حاشیۀ کنفرانس جهانی اقتصاد در امور خارومیانه و شمال افریفا در اردن، در پیوند چالش‌ها و فرصت‌های مذاکرات صلح در افغانستان سخن زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور در حاشیۀ کنفرانس جهانی اقتصاد در امور خاورمیانه و شمال افریقا در اردن، در نشستی در پیوند چالش‌ها و فرصت‌های مذاکرات صلح در افغانستان سخن زد.

رییس اجراییه کشور ضمن تأکید بر حمایت از مذاکرات صلح ایالات متحده امریکا با طالبان، گفت که هنوزهم طالبان بزرگترین مانع در برابر تحقق صلح و ثبات در افغانستان هستند.

عبدالله عبدالله: مانع اصلی بر سر راه صلح طالبان هستند - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله: مانع اصلی بر سر راه صلح طالبان هستند

رییس اجراییه کشور ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صلح به‌نتیجه برسد و به جنگ چهل ساله در کشور نقطۀ پایان گذاشته شود. زیرا، جنگ و خشونت فرصت‌های بی‌شماری را در زمینۀ توسعۀ اقتصادی از مردم افغانستان گرفته است.

آقای عبدالله با اشاره به تحولات بزرگ اجتماعی در زمینه‌های آزادی بیان، فعالیت نهادهای جامعۀ مدنی، نهادهای مدافع حقوق زنان، حضور چشم‌گیر دختران و پسران در مکاتب و دانشگاه‌ها، گفت که گروه‌های جنگ‌جو به ویژه داعش، القاعده و طالبان در همکاری هم در افغانستان فعالیت دارند. اما زمینۀ فعالیت سایر گروه‌های تروریستی را طالبان در کشور فراهم ساخته‌اند.

وی با ابراز این‌که طالبان تاهنوز از موضع خود دربارۀ حقوق زنان و آزادی‌های اجتماعی عقب ننشسته‌اند، گفت که گروه طالبان اتهامات دربارۀ رفتارهای سخت‌گیرانه و ضد ارزش‌های مدرن‌شان را پروپاگندا می‌خوانند و مدعی هستند که بهترین تطبیق‌کنندۀ حقوق بشر و حقوق زنان آن‌ها هستند!

رییس اجراییه کشور تأکید کرد که افغانستان به عنوان وصل‌کنندۀ جنوب و مرکز آسیا، داشتن ذخایر بزرگ طبیعی و ظهور یک نسل جدید و با ظرفیت، زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری و توسعۀ اقتصادی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала