تیم انتخاباتی صلح و اعتدال: جرگه مشورتی صلح سفارشی است نه مشورتی

© Photo / HA / HAتیم انتخاباتی صلح و اعتدال: جرگه مشورتی صلح سفارشی است نه مشورتی
تیم انتخاباتی صلح و اعتدال: جرگه مشورتی صلح  سفارشی است نه مشورتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشتراک کنندگان جرگه به شکل گزینشی از جانب حکومت انتخاب می‌شوند که نمایندگی واقعی از ترکیب ملی مردم افغانستان کرده نمی‌توانند.
اعلامیه تیم انتخاباتی اتمر در رابطه به اقدامات خصمانه حکومت علیه رقبای سیاسی - اسپوتنیک افغانستان
اعلامیه تیم انتخاباتی اتمر در رابطه به اقدامات خصمانه حکومت علیه رقبای سیاسی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر، در بیانیه ای گفته است، که در جرگه‌ مشورتی صلح که از سوی حکومت وحدت ملی برگزار می‌گردد هیچگونه مشوره با جریان‌های مطرح سیاسی و ملی در پیوند به برگزاری آن در شرایط کنونی صورت نگرفته است.

در بیانیه ای این تیم انتخاباتی آمده است، که این جرگه از سوی حکومت سفارشی است نه مشورتی، همچنان این تیم انتخاباتی گفته است که این جرگه همه شمول و ملی نبوده و اجندای آن برای مردم مشخص نیست.

همچنان در بیانیه گفته شده است که اشتراک کنندگان جرگه به شکل گزینشی از جانب حکومت انتخاب می‌شوند که نمایندگی واقعی از ترکیب ملی مردم افغانستان کرده نمی‌توانند.

این دسته انتخاباتی گفته است:- "ما با اظهار نگرانی از روند برگزاری جرگه ضمن مشوره با طرف های ذیدخل ملی در اسرع وقت موضع نهایی خود را اعلام میداریم. وظیفه دینی و ملی همه جریان های سیاسی به شمول حکومت است تا بجای پیچیده ساختن اوضاع از ایجاد مانع خودداری نموده؛ در تحقق صلح که آرمان دیرین مردم افغانستان است کوشش نمایند تا کشور از بن بست و بحران کنونی نجات یابد".

یادآوری می کنیم، که دسته انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر، رییس پیشین شورای امنیت با معاونیت اول محمد یونس قانونی معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، و معاونیت دوم محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه، سال گذشته اعلام موجودیت کرد و قرار است که این دسته انتخاباتی در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه میزان سال روان  شرکت کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала