رئیس جمهور غنی: فاریاب به ولایت درجه یک ارتقا می یابد

© Photo / ارگرئيس جمهور غنی در سفر به ولایت فاریاب
رئيس جمهور غنی در سفر به ولایت فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در دیدار با جوانان و فعالین جامعه مدنی ولایت فاریاب گفت که این ولایت تمام معیارهای یک ولایت درجۀ اول را دارا می باشد و به ولایت درجه اول ارتقا می یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، محمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان که در راس یک هیئت بلندپایه حکومتی به ولایت فاریاب رفته است، در دیدار با باشندگان این ولایت گفت: فاریاب به گونۀ واقعی قانون محور است و الگوی کوچک افغانستان می باشد و تمام اقوام در این ولایت در کنار هم برادرانه زندگی می کنند.

رئیس جمهور غنی گفت که حکومت تمرکز جدی به خاطر تامین امنیت و باز شدن شاهراه ها دارد و اطمینان داشته باشید که قوای دلیر امنیتی و دفاعی، امنیت ولایت فاریاب را تامین می کنند. وی افزود که آب های ما مهار می شود که با مهارشدن آن حلقۀ خبیثه سیلاب ها و خشکسالی از بین میرود.

رئیس‌جمهور غنی طی هفتادمین سفر ولایتی‌اش، به فاریاب رفت - اسپوتنیک افغانستان
رئیس‌جمهور غنی طی هفتادمین سفر ولایتی‌اش، به فاریاب رفت

رئیس جمهور با بیان اینکه زراعت و مالداری منابع اصلی درآمد مردم فاریاب را تشکیل می دهد، به وزارت زراعت، آبیاری و مالداری هدایت داد که بالای طرحی کار نماید که ولایت فاریاب به عنوان مرکز مالداری افغانستان مبدل گردد.

رئیس جمهور غنی گفت که پیام من به نسل جوان این است که اقتصاد و تشبث را محور اصلی فعالیت های شان قرار بدهند تا به فقر و عدم اشتغال نقطۀ پایان گذاشته شود.

رئیس جمهور کشور تصریح کرد که هر زبان افغانستان نقطۀ وصل است و بالای زبان عظیم ازبیکی سرمایه گذاری می شود، زیرا در گسترش روابط منطقوی ما تاثیر مثبت دارد.

پیش از صحبت های رئیس جمهور، سید زین العابدین عابدی به نمایندگی از دیگران صحبت نموده، ضمن حمایت از کارکردها و برنامه های حکومت، خواست ها و پیشنهادات مردم ولایت فاریاب را در بخش های تامین امنیت، باز نمودن شاهراه میمنه — اندخوی، توجه به ساخت بند المار، انتقال آب مرغاب به فاریاب، توجه به زراعت و مالداری، ارتقای شفاخانه صد بستر به سه صد بستر، توجه به ساخت شاهراه هرات — میمنه، ایجاد اشتغال برای جوانان این ولایت و ارتقای ولایت فاریاب از درجه دوم به درجه اول با رئیس جمهور شریک ساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала