واکنش خلیلزاد به اعلام "عملیات بهاری" طالبان

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadمذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل
مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان اعلان آغاز عملیات بهاری از سوی طالبان را محکوم نموده و آنرا یک بی پروایی توهین آمیز به خواست ملت افغان نامید..

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در واکنش به اعلامیه طالبان در خصوص "عملیات بهاری" این گروه، روز گذشته 12 اپریل در تویترخود نوشت که این اعلان طالبان یک اقدام بی‌باکانه و توهین آمیز بود. طالبان با این کار خود بی‌پروایی‌شان را به خواست صلح تمام ملت افغان نشان دادند.
خلیل‌زاد در تویتر خود هم‌چنان از پاکستان، قطر و کشورهای دیگری که خواهان صلح در افغانستان می‌باشند خواست این اعلان طالبان را تقبیح کنند. 

نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان در یک پیام دیگر خود در تویتر نوشته است ‌اگر طالبان این اعلان خود را عملی کنند، صرف رنج افغان‌ها را بیشتر می‌سازند و هزاران افغان دیگر قربانی خواهند شد.
زلمی خلیل‌زاد نوشته است اعلان جنگ به پیشرفت در تلاش‌های صلح کمک نمی‌کند. او گفته است در یک زمانی که تمام افغان‌ها باید برای تعیین آینده مشترک خود دست به دست هم بدهند بلند کردن صدای جنگ نشان می‌دهد که طالبان به راه گذشته خود روان هستند.
روه طالبان از عملیات بهاری‌ خود زیر نام «الفتح» خبر داده و از جنگجویان این گروه نیز خواسته است تا در جریان عملیات «الفتح»توصیه‌های کمیسیون نظامی امارت اسلامی درباره جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، برخورد اخلاقی و… را رعایت کنند.
گروه طالبان در حالی عملیات «الفتح» را اعلام کرده است که در حال حاضر درگیری شدید در بخش‌هایی از افغانستان میان نیروهای امنیتی و جنگجویان این گروه به شدت ادامه دارد.
پیش از این، یک منبع در کمیسیون امور فرهنگی طالبان گفته بود، که این گروه در سال روان خورشیدی آغاز عملیات بهاری را اعلام نخواهد کرد.
یادآوری می کنیم، که مقام های افغانستان از عملیات بهاری در برابر طالبان به نام «خالد» خبر داده بودند.
عبدالحکیم مجاهد نماینده سابق رژیم طالبان در ملل متحد گفته است حکومت افغانستان هم عملیات نو را تحت نام "خالد" آغاز کرده‌است. به گفته او بدون موافقه آتش‌بس جلوگیری از جنگ ممکن نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала