ممکن رقیبان انتخاباتی اشرف غنی جرگه مشورتی صلح را تحریم کنند

© Photo / ARG / ARGممکن رقیبان انتخاباتی اشرف غنی جرگه مشورتی صلح را تحریم کنند
ممکن رقیبان انتخاباتی اشرف غنی جرگه مشورتی صلح را تحریم کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری از احتمال تحریم جرگه مشورتی توسط رقیبان انتخاباتی رئیس جمهور کنونی افغانستان خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در حالی که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای برگزاری جرگه مشورتی صلح در این کشور تلاش می‌کند منابع خبری از احتمال تحریم آن توسط «عبدالله» رئیس اجرایی دولت این کشور و دیگر رقیبان انتخاباتی اشرف غنی بدلیل استفاده ابزاری از این مجلس خبر داده است.

30 نفر سهمیه مهاجران افغانستانی مقیم ایران برای جرگه مشورتی صلح - اسپوتنیک افغانستان
30 نفر سهمیه مهاجران افغانستانی مقیم ایران برای جرگه مشورتی صلح

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در نظر دارد بزودی جرگه مشورتی صلح را با حضور نمایندگانی از سراسر افغانستان در کابل برگزار کند.

اگر چه نحوه مذاکره با طالبان و سایر مسائل مرتبط با آن دستور جلسه جرگه مشورتی صلح به شمار می آید، اما نگرانی‌هایی درباره استفاده انتخاباتی از این جرگه نیز وجود دارد.

نیویورک تایمز تصریح می کند، که «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان که رقیب اصلی اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور به شمار می آید، ممکن است جرگه مشورتی صلح را تحریم کند.

این روزنامه امریکایی به نقل از یک مقام افغانستان نوشت: رئیس اجرایی دولت افغانستان و شماری از رقیبان اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری نگران هستند که اشرف غنی از جرگه مشورتی صلح برای اهداف انتخاباتی استفاده کند.

این در حالیست، که سایر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز از احتمال استفاده انتخاباتی جرگه توسط اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند.

یادآوری می کنیم، که دولت افغانستان در نظر دارد تا طی دو هفته آینده جرگه مشورتی صلح را با حضور 2500 نماینده از سراسر این کشور در کابل برگزار کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала