شادمانی عطا محمد نور از رفتن فرمانده پیشین بلخ

© Sputnik / T.AZIMشادمانی عطا محمد نور از رفتن فرمانده پیشین بلخ
شادمانی عطا محمد نور از رفتن فرمانده پیشین بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی پیشین بلخ با انتشار بیانیه ای از تعیین فرمانده جدید پولیس در بلخ از وزارت دفاع و داخله سپاسگزاری کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، عطامحمد نور والی پیشین بلخ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، که از مدیریت، فهم و توجه وزراى دفاع ملى و امور داخله در امر تحقق وعده شان براى تعیین فرمانده جدید پولیس در بلخ قلبا سپاسگزارى میكنم.

 درهمین حال عطا محمد نور در بیانیه اش از تمكین و حوصله مندى مردم و والى بلخ تشکر کرده و گفته است، که در تاریخ ثابت گردیده است، هر تصمیمی كه مبنا و ریشه اش استوار بر منطق، تفاهم و مشورت باشد نتیجه اش مؤثر و براى همه قابل قبول است.
 وی افزوده است، که در حالیكه مردم صلح دوست بلخ داشتند براى جشن جمشیدی نوروز آمادگى می گرفتند، تصمیم بدون مشورت و ناسنجیده حتى بدون مشورت والى بلخ كه نماینده رئیس جمهور در ولایت است، وضعیت بلخ را متشنج كرد.
 وی در یك نگاه سطحى، تفاوت هاى كلى میان آن انتخاب و این تقررى را در چند مورد وضاحت داده و گفته است که فرمانده پیشین با ٣٠ عراده تانك وارد شهر شد. در حالیكه فرمانده کنونی با استقبال صدها شهروند و مسئولان وارد مزارشریف گردید.

آغاز کار فرمانده جدید ولایت بلخ - اسپوتنیک افغانستان
آغاز کار فرمانده جدید ولایت بلخ
 
او می افزاید، که فرمانده پیشین برای اشغال وظیفه بالای مردم آتش گشود و خون ریخت. در حالیكه فرمانده جدید با آغوش پر محبت خویش فضای اعتماد بین مردم را ایجاد كرد.
 والی پیشین بلخ گفته است، که  فرمانده پیشین متاسفانه وسیله شده بود تا برنامه هایی دیگران را عملی كند. در حالیكه فرمانده كنونی به عنوان یك افسر با تجربه اشغال وظیفه نموده است.
 وی در ادامه می‌گوید؛  براى استقبال فرمانده پیشین نه تنها موتر حكومتی فرستاده نشده بود و هیچ شهروندی به استقبالش نرفته بود، بلكه مخالفان مردم با فرستادن وسایط نقلیه از همان آغاز پرده از توطیه برداشتند در حالیكه فرمانده جدید توسط وسایط فرستاده شده والی صاحب و صدها مسئول دولتی و مردم استقبال و پذیرایی شد.
 او تاکید کرده است، که فرمانده پیشین زیر رگبار گلوله و در فضای خشونت آمیز و با حضور فرماندهان و نیروهای تا دندان مسلح ٢٢٢ — ٣٣٣ و ٨٨٨ با زور نیزه و بدون حضور هیچ أفسر پولیس، مسئولان و مردم معرفی شد. در حالیكه فرمانده کنونی در حضور والی بلخ، شوراى علما، شوراى ولایتی، محاسن سفیدان، فرماندهان و جوانان معرفی شد.
 وی در اخیر تذكر داده است، كه مردم بلخ با عبدالرقیب مبارز هیچ دید منفی نداشته بلكه با روند گزینش ایشان مخالف بوده است و برای آقای مبارز كه یك أفسر جوان هستند در وظیفه بعدى شان آرزوى موفقیت و پیروزی دارم.
 او افزوده است، که براى فرمانده جدید جوان و متعهد اجمل فایز آرزوی سربلندی و كامیابی دارم و امیدوارم مردم بلخ دوشا دوش شان در آوردن صلح و ثبات همكاری نمایند.یادآوری می کنیم، که امروز شنبه (۲۴ حمل) وزارت امور داخله افغانستان «سمونوال اجمل فایز» به جای «عبدالرقیب مبارز» به حیث فرمانده جدید پولیس بلخ منصوب کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала