عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم
عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان گفته است که برگزاری جرگه مشورتی صلح به وضعیت فعلی کشور ممد نبوده، لذا در آن شرکت نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتینک، تیم ثبات و همگرایی امروز (یکشنبه، ۲۵ حمل) با نشر یک اعلامیه درمورد برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح گفته است: "از چندی به این‌سو برای برگزاری نشست مشورتی زیر عنوان جرگه مشورتی صلح تصمیم گرفته شده و با توظیف تعدادی، بخش‌هایی از مراحل تطبیقی آن را نیز پیش برده‌اند.

ما در تیم ثبات و همگرایی، نه در سطح احزاب و شخصیت‌های شامل این تیم و نه در سطح حکومت، تا این مرحله طرف مشورت برای برگزاری چنین نشستی نبوده‌ایم و در عین حال، دلایل مقنعی برای این نشست نیز سراغ نداریم".

در پایان اعلامیه آمده است: "تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله اعلام می‌نماید که در نشست زیر نام «جرگه مشورتی صلح» اشتراک نخواهد کرد و این نشست را ممد به حل مشکلات موجود در افغانستان نمی‌داند".

لویه جرگه مشورتی صلح که قرار است به تاریخ نهم ماه ثور در کابل برگزار شود، در آن بیش از دوهزار تن اشتراک‌کننده از سراسر کشور گرد هم خواهند آمد.

این در حالیست که دیروز روزنامه امریکایی نیویارک تایمز به نقل از یک مقام در افغانستان از احتمال تحریم جرگه مشورتی صلح از جانب عبدالله عبدالله و دیگر رقیبان رئيس جمهور غنی، خبر داده بود.

به گفته این مقام، دلیل تحریم این جرگه از جانب رقیبان رئيس جمهور غنی، استفاده ابزاری وی از این جرگه می‌باشد.

پیش از این تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر، در بیانیه ای گفته بود، که در جرگه‌ مشورتی صلح که از سوی حکومت وحدت ملی برگزار می‌گردد هیچگونه مشوره با جریان‌های مطرح سیاسی و ملی در پیوند به برگزاری آن در شرایط کنونی صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала