افغانستان خواستار گشایش حریم هوایی پاکستان به روی هواپیماهایش شد

© AFP 2023افغانستان خواستار گشایش حریم هوایی پاکستان به روی هواپیماهایش شد
افغانستان خواستار گشایش حریم هوایی پاکستان به روی هواپیماهایش شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه افغانستان در دیدار با سفیر دولت اسلام‌آباد در کابل ضمن انتقاد از اظهارات نخست وزیر پاکستان خواستار گشایش دوباره حریم هوایی این کشور شد.
باز شدن حریم هوایی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
باز شدن حریم هوایی پاکستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان با اشاره به این موضوع در دیدار با «زاهد نصرالله» سفیر پاکستان در کابل خواستار گشایش حریم هوایی پاکستان بروی هواپیماهای این کشور شده است.

وی در این دیدار با اشاره به اظهارات نخست وزیر پاکستان نیز گفته است، که چنین اظهاراتی بر روابط دوستانه کابل-اسلام‌آباد تاثیر مخربی دارد.

وزیر خارجه افغانستان در گفت‌وگو با سفیر پاکستان در کابل به اصل احترام متقابل بویژه حاکمیت ملی و عدم مداخله در روابط دو کشور نیز تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان در ماهای گذشته بارها با اظهار نظر درباره امور داخلی در افغانستان خواستار تشکیل حکومت موقت بجای دولت قانونی افغانستان شده است.

یادآوری می کنیم، که پس از بالا گرفتن تنش‌ها بین اسلام‌آباد و دهلی نو، دولت پاکستان حریم هوایی این کشور را بروی هواپیماهای افغانستان مسدود کرد.

در حال حاضر، هواپیماهای افغانستان برای رسیدن به هند مجبورند تا از مسیر طولانی جایگزین استفاده کنند که در نتیجه هزینه و مدت پرواز به دوبرابر افزایش یافته است.

با وجود درخواست‌های مکرر اداره هوانوردی افغانستان در ماههای گذشته حریم هوایی پاکستان همچنان بروی هواپیماهای افغانستان مسدود باقی مانده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала