نمایندگان دولت برای شرکت در نشست دوحه آماده می شوند

© Photoنمایندگان دولت برای شرکت در نشست دوحه آماده می شوند
نمایندگان دولت برای شرکت در نشست دوحه آماده می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
"شورای رهبری مصالحه" بعد از چندین روز رایزنی و گفت‌و‌گو، سرانجام فهرست شرکت‌کنندگان نشست قطر را نهایی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" هیئتی متشکل از 150 تن از نمایندگان دولت افغانستان احتمال دارد در نشست بین الافغانی با طالبان که قرار است در روز های 15 و 16 اپریل در دوحه پایتخت قطر برگزار شود، شرکت کند.
نام‌های شرکت‌کنندگان تا کنون منتشر نشده است. اما گفته شده که شماری از وزیران، والی‌ها و رهبران سیاسی شامل زنان در ترکیب این هیات به قطر خواهند رفت.
قرار است این نشست زیر نام "گفت‌وگوهای بین‌الافغانی" در تاریخ 15 و 16 اپریل در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود. 

تأکید افغانستان بر مالکیت دولت در نشست سه جانبهٔ صلح - اسپوتنیک افغانستان
تأکید افغانستان بر مالکیت دولت در نشست سه جانبهٔ صلح

گروه طالبان قبلا اعلام کرده بود که در نشست"بین‌الافغانی| قطر هیچ کسی از حکومت نمایندگی نمی‌کند و اگر افرادی وابسته به دولت در آن شرکت هم کنند، "به گونه شخصی" شرکت می‌کنند و دیدگاه‌های فردی‌شان را بیان می‌کنند نه دیدگاه حکومت را.
طالبان، سه‌روز پیش، عملیات بهاری‌شان را زیرنام «الفتح» آغاز کردند. این گروه، دیروز گفتند که در ۲۵ولایت با نیروهای امنیتی درگیر نبرد استند.
از سوی دیگر، در پی اعلام عملیات بهاری طالبان و شدت‌گیری نبردها میان این گروه و نیروهای امنیتی، زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان بر برقراری آتش‌بس تأکید کرده‌است.
طالبان در اعلامیه‌یی، گفته‌اند که جنگ در افغانستان از سوی ایالات متحده تحمیل شده‌است. گفته‌هایی‌که از سوی زلمی خلیل‌زاد، رد شدند.
زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان،روز دوشنبه (26 حمل) در تویترش نگاشته‌است که برای جلوگیری از تلفات در افغانستان، باید میان طالبان و حکومت افغانستان آتش‌بس برقرار شود.
خلیل‌زاد، می‌گوید که ایالات متحده جنگ را بر افغان‌ها تحمیل نکرده‌است. او افزوده که واشنگتن وارد گفت‌وگوهای صلح شده‌است، زیرا به گفتۀ او جنگ نمی‌تواند از خشونت‌ها جلوگیری کند.
زلمی خلیل‌زاد، تأکید کرده‌است که مردم افغانستان نیاز دارند در یک فضای آرام و بدور از خشونت‌ زنده‌گی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала