حمل و نقل ناتو از طریق دریای خزر به افغانستان

CC BY 2.0 / Ninara / IMG_5651حمل و نقل ناتو از طریق دریای خزر به افغانستان
حمل و نقل ناتو از طریق دریای خزر به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو ممکن حمل و نقل خود به افغانستان را از طریق دریای خزر آغاز کند.
امریکا در تلاش تاثیر گذاری بر مذاکرات درباره وضعیت دریای خزر - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در تلاش تاثیر گذاری بر مذاکرات درباره وضعیت دریای خزر

به گزارش اسپوتنیک، ناتو از کمک‌های جمهوری آذربایجان به امنیت بین‌المللی در قالب مأموریت های نظامی این کشور در افغانستان و مشارکت فعال نیروهای آذربایجانی در برنامه‌های بی شمار سازمان پیمان اتلانتیک شمالی قدردانی کرد.

ذاکر حسنوف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در دیدار با ژان بروکس رئیس ستاد مشترک نظامی ناتو به توسعه پیوندهای جمهوری آذربایجان و ناتو اشاره و بر سطح بالای آمادگی افسران آذربایجانی که در پایگاه‌های مختلف ناتو خدمت می‌کنند، تاکید کرد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان این دیدار را مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و بیست و پنجمین سال همکاری میان باکو با ناتو دانست و پیوندهای کشورش با اعضای ناتو را چندجانبه توصیف کرد.

در چهارمین مجمع بین المللی دریای خزر که در روزهای 22-23 ماه می در واشنگتن برگزار خواهد شد، در آن نمایندگان محافل سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف شرکت خواهند کرد. در این نشست مسائل مربوط به تجارت و ترانزیت در شرق و غرب دریای خزر را مورد بحث قرار خواهد گرفت. منطقه خزر به بزرگترین مرکز تدارکات تبدیل شده و حمل و نقل کالا و محموله های مختلفی از جمله نظامی انجام می شود. به طور خاص، این راهرو می تواند برای تحویل محموله های ناتو به افغانستان استفاده شود.

کارشناسان بر این باورند، که ایالات متحده به طور مداوم در منطقه خزر عمل می کند و تلاش می کند موقعیت خود را به حداکثر برساند.

یادآوری می کنیم، که آذربایجان در سال 2016 در مجمع بین المللی دریای خزر آغاز به کار کرد.

هر ساله این رویداد با پشتیبانی ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا برگزار می شود، که در آن مسایل امنیتی، انرژی، گسترش شبکه خط لوله منطقه از جمله پروژه خط لوله گاز تراکاسپسی و توسعه طرح های زیرنایی دیگر مورد بحث قرار می گیرد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала