وعده رئیس جمهور قرغزستان برای کمک در روند صلح افغانستان

© REUTERS / Pool/Vyacheslav Oseledkoوعده رئیس جمهور قرغزستان برای کمک در روند صلح افغانستان
وعده رئیس جمهور قرغزستان برای کمک در روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور قرغزستان تعهد کرده است که در تأمین صلح افغانستان کمک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اعلامیه دفتر رسانه‌ای وزارت امور خارجه افغانستان، رئیس جمهور قرغزستان دیروز 19 اپریل در بیشکک با صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان در باره وضعیت در افغانستان صحبت کرد. 

بر اساس اعلامیه وزارت خارجه افغانستان، آقای ربانی از حکومت قرغزستان خواسته است که برای اکمال پروژه کاسا یک هزار که برق قرغزستان و تاجکستان را از طریق افغانستان به پاکستان می‌رساند، کمک کند.
او همچنان از قرغزستان تقاضا کرده که در ساختن خط آهن از ازبکستان، قرغزستان و افغانستان تا چین هم همکاری کند.
رئیس جمهور قرغزستان، افغانستان را یکی از کشور های که در اولویت سیاست خارجی کشورش قرار دارد نامید و ‌پشتیبانی كشورش در همه بخش ها از افغانستان را ابراز داشت. 

آقای ربانی همچنان در نمایشگاه بین‌المللی راه ابریشم نیز شرکت و از غرفه‌ی فرهنگی افغانستان با متعلمین و محصلین افغانستان که در آموزشگاه ها و دانشگاه های گوناگون قرغیزستان در حال تحصیل اند از نزدیک گفتگو کرده است. وزیر خارجه کشور در بخشی از سخنانش گفته است: “امید وارم محصلین عزیز که در قرغیزستان سرگرم فراگیری علم و دانش در رشته های مختلف اند، بتوانند درخشش خوب در نهاد های تحصیلی اینجا داشته، به فکر کشور باشند، تا بتوانند در آینده برای مردم خود مصدر خدمت واقع شوند.”

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала