یک دادگاه پاکستانی به دنبال بیرون کردن مهاجران غیرقانونی افغانستان است

© AP Photo / K.M. Chaudaryیک دادگاه پاکستانی به دنبال بیرون کردن مهاجران غیرقانونی افغانستان است
یک دادگاه پاکستانی به دنبال بیرون کردن مهاجران غیرقانونی افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پیشاور پاکستان یک دادگاه به دنبال بیرون کردن مهاجران غیرقانونی و محدود کردن کارهای بازرگانی مهاجران افغانستانی در این شهر است.
دستور بانک مرکزی پاکستان برای گشایش حساب بانکی برای مهاجران افغانستانی - اسپوتنیک افغانستان
دستور بانک مرکزی پاکستان برای گشایش حساب بانکی برای مهاجران افغانستانی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، د نیوز پاکستان نوشت: دادگاه عالی پیشاور در نظر دارد روند ورود مهاجران افغانستانی به این منطقه را محدود کند و افرادی را که بدون دریافت کارت بازرگانی مشغول به تجارت در این منطقه هستند را محدود خواهد کرد. 

بر این اساس، بسیاری باور داشتند با انتخاب عمران در پاکستان، رویکرد اسلام آباد به مهاجران تغییر خواهد کرد و با اعلام اعطای شهروندی این کشور از سوی وی به فرزندان متولد از مهاجران افغانستان در خاک این کشور نوید تغییر سیاست اسلام آباد را در قبال مهاجران افغانستان می ‌داد. 

درخواست که در دادگاه عالی پیشاور به ثبت رسیده اعلام کرده پس از ورود مهاجران افغانستان از سال 1979، شمار کارهای تروریستی افزایش یافته و این موضوع بر روی زندگی و حقوق شهروندان تاثیر داشته و دولت این کشور نیز اقدامی در این راستا انجام نداده است. 

همچنین در این درخواست آمده است دولت حاضر به اجرای قانون در مورد مهاجران غیرقانونی و موضوع کارهای تجاری آنها نبوده و این مهاجران برای خود کارت هویت غیرقانونی پاکستانی نیز صادر کردند و بنابراین برای حفظ آزادی شهروندان پاکستان نیاز است تا مهاجران غیرقانونی افغانستان از این کشور بیرون شوند.

این در حالیست، که مقام های افغانستان برای مدتهای بسیاری پاکستان را به پشتیبانی از تروریست و همچنین طالبان متهم کرده و یکی از علل ناامنی در این کشور را سیاستهای اسلام آباد عنوان می کنند موضوعی که این کشور همواره آن را رد کرده است.

یادآوری می کنیم، که پس از ورود نیروهای شوروی به افغانستان در سال 1979 میلادی مهاجران بسیاری از افغانستان به کشورهای اطراف از جمله پاکستان و ایران مهاجرت کرده و برای سالیان دراز در این کشور حضور دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала