فعالان حقوق زن با رئیس هیئت مذاکره کننده طالبان دیدار کردند

© Sputnik / Khaibar Akifiفعالان حقوق زن با رئیس هیئت مذاکره کننده طالبان دیدار کردند
فعالان حقوق زن با رئیس هیئت مذاکره کننده طالبان دیدار کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از افغان‌های مقیم اروپا و امریکا از جمله 3 نفر از فعالان حقوق زن در سفر به دوحه با رئیس هیئت مذاکره کننده طالبان دیدار نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از واشنگتن پست، 20 نفر از افغانستانی‌های مقیم در اروپا و امریکا از جمله 3 زن با نمایندگان طالبان در دوحه پایتخت قطر دیدار کرده‌اند.
این افراد در سفر به قطر علاوه بر دیدار با شماری از اعضای طالبان با شیر محمد عباس استانکزی، رئیس هیئت مذاکره کننده به مدت بیش از 6 ساعت گفت‌وگو کردند.
مسعوده سلطان، فعال حقوق زن 46 ساله افغانتبار-امریکایی و از اعضای کمیته موسسه زنان برای زنان افغان، اظهار داشت که این سازمان اجازه حضور در نشست قطر را نیافته بود اما به هر حال به دوحه پرواز کرد.
وی دیدار با طالبان را گرم و صمیمی توصیف کرد و افزود: طالبان خواستار صلح هستند و از لغو نشست نیز ناراحت بودند.
گفتنی است که نشست رسمی دوحه به دلیل عدم توافق طالبان و قطر با دولت افغانستان درباره ترکیب و شمار هیئت کابل لغو شد.
سلطان ادامه داد که طالبان درباره نظرات خود در زمینه حقوق زنان جزئیاتی ارائه نکرد اما تاکید کردند که به این حقوق در چارچوب اسلام احترام می‌گذارند.
مومند خاتول از دیگر اعضای زن این هیئت که در ناروی زندگی می‌کند نیز اظهار داشت که حضور زنان و دیدار آن‌ها با طالبان بسیار با ارزش است.
شماری دیگر از اعضای این هیئت نیز دولت افغانستان را مقصر لغو نشست می‌دانند که به رهبران جهادی که پیش از این با طالبان جنگیده بودند نقش بزرگی داده بود.
صمیم‌الله عارف از سخنگویان اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز اظهارداشت که دولت خواستار احیای گفت‌وگوها است اما در نظر دارد آن را به میزبانی ازبکستان برگزار کند زیرا برگزارکنندگان نشست قطر تصمیم افغانستان برای تهیه فهرست هیئت مذاکره کننده با طالبان را نادیده گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала