ناکام شدن پلان طالبان برای یک عملیات بزرگ

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaناکام شدن پلان طالبان برای یک عملیات بزرگ
ناکام شدن پلان طالبان برای یک عملیات بزرگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات محلی غزنی می گویند که پلان طالبان برای تخریب شاهراه کابل- کندهار در مربوطات ولسوالی قره باغ این ولایت را ناکام کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری افغانستان، سخنگوی والی غزنی اعلام کرد که طالبان پلان داشتند در جریان چند روز آینده شاهراه کابل- کندهار را تخریب کنند تا با رفت و آمد موترها از راه‌های فرعی زمینه بهتر اخاذی برای شان مساعد شود.
به گفته سخنگوی والی غزنی،، دو تن از فرماندهان طالب بنام‌های ذاهد و منور مسوولیت تخریب شاهراه کابل-کندهار را داشتند، در یک عملیات ویژه نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی قره باغ کشته شدند. 

طالبان - اسپوتنیک افغانستان
تلفات سنگین طالبان در سه روز اول عملیات بهاری این گروه

این دو تن مسوول اخاذی طالبان از موترهای شاهراه کابل ـ قندهار نیز بودند.
عارف نوری سخنگوی والی غزنی، گفت که در این عملیات که در قریه‌های لیلیزی و والی ولسوالی قره باغ انجام شد، برعلاوه این دو فرمانده مشهور طالبان؛ 7 طالب مسلح کشته و 5 تن دیگر شان بازداشت شدند.
از سوی دیگر، دفتر مطبوعاتی والی غزنی گفته که روند افراز پاسگاه‌ها و بیزهای امنیتی در کمربند جنوبی و جنوب شرق مرکز غزنی که مشمول مناطق منگور، پیر شهباز و قره باغی آغاز شده است.
این مناطق به عنوان مراکز سوق و اداره گروه طالبان در مرکز غزنی یاد شده و نیز طالبان محاکم صحرایی شان را در مناطق یاد شده برگزار می‌کردند.
این مناطق اخیراً توسط نیروهای امنیتی از وجود طالبان مسلح تصفیه شده است.
مسوولان محلی غزنی امیدوار اند که با افراز پاسگاه‌های امنیتی در این مناطق بتوانند فعالیت طالبان در مرکز غزنی را محدود و کنترل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала