ورود بیت‌کوین به اقتصاد افغانستان

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ورود بیت‌کوین به اقتصاد افغانستان
ورود بیت‌کوین به اقتصاد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک مرکزی افغانستان در نظر دارد از طریق فروش اوراق قرضه با ارز دیجیتالی «بیت‌کوین» نزدیک به ۶ میلیارد دالر جذب سرمایه گذاری کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد که در نظر دارد از طریق فروش اوراق قرضه با ارز یجیتالی بیت‌کوین (پول مجازی) نزدیک به ۶ میلیارد دلار در زمینه انرژی، معادن و کشاورزی در این کشور جذب سرمایه گذاری کند.
در سراسر جهان دیدگاه های مختلفی نسبت به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی وجود دارد طوری که برخی کشورها به خرید و فروش این ارز روی خوش نشان داده و برخی نیز موضع منفی خود را رسما اعلام کرد اما افغانستان تا کنون موضع مشخصی برای معامله این ارزها اتخاذ نکرده است.
ظاهرا بانک مرکزی افغانستان نیز در نظر گرفته است تا با فروش اوراق قرضه با ارز دیجیتالی چندین میلیارد دالر در زمینه انرژی، زراعت و معادن جذب سرمایه کند.
خلیل صدیق، رئیس بانک مرکزی افغانستان اخیرا در نشست هیئت مدیره گروه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن از به کار گیری ارز دیجیتالی توسط بانک مرکزی این کشور برای جذب سرمایه گذاری‌ها در افغانستان خبر داده است.
وی به آسیا تایمز گفته که در نظر دارد از طریق فروش اوراق قرضه با ارز یجیتالی 5.8 میلیارد دالر در زمینه انرژی، معادن و کشاورزی جذب سرمایه گذاری کند.
در حالی که ارزهای دیجیتالی همواره با ابهامات بسیاری روبرو هستند اما «بیت کوین» یکی از مشهور ترین این ارزها که در برخی از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ظاهرا بانک مرکزی افغانستان نیز در نظر دارد تا این ارز دیجیتالی را وارد بازار افغانستان کرده و از این طریق جذب سرمایه گذاری کند.
نوعی ارز رمزپایه و نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، اما از نظر حقوقی هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته است.
گره‌ها از طریق استفاده از رمزنگاری، این تراکنش‌ها را بازبینی کرده و در یک دفتر عمومی توزیع‌شده که به آن زنجیره بلوکی (بلاک‌چین)گفته می‌شود ضبط می‌کند.
بیت‌کوین را شخص یا گروهی از اشخاص ناشناس تحت نام ساتوشی ناکاموتو اختراع و در سال 2009 به عنوان یک نرم‌افزار متن‌باز عرضه کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала