اشرف غنی: پارلمان جدید نباید به میدان کشمکش تبدیل شود

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی: پارلمان جدید نباید به میدان کشمکش تبدیل شود
اشرف غنی: پارلمان جدید نباید به میدان کشمکش تبدیل شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان گفت که پارلمان جدید نباید به میدان کشمکش تبدیل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمد اشرف غنی، رئيس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای جدید مجلس نمایندگان این کشور که اعتبارنامه خود را از سوی کمیسیون انتخابات دریافت کرده اند، اظهار داشت: پارلمان جدید نباید به میدان کشمکش تبدیل شود و هر اختلافی که به میان آید، باید با همکاری و همفکری حل و فصل گردد. رعایت احترام متقابل قوای مجریه و مقننه لازم است. هر تصمیمی که برخلاف قانون اساسی گرفته شود، کودتا محسوب شده و مردم آن را نخواهند پذیرفت».
وی خطاب به اعضای جدید پارلمان افغانستان تاکید کرد: «من آماده‌ام که تا چند روز آینده شورای ملی را افتتاح کنم. شما شرکای مردم سالاری هستید، ما و شما در تقابل نیستیم، بلکه شرکای تامین ثبات بر اساس قانون اساسی و مردم سالاری، نماد حاکمیت قانون و حسابدهی دولت به ملت هستیم. شش ماه در انتظار چنین روزی بودم و امروز پیکر دولت و ملت افغانستان تکمیل شد».
اعضای جدید پارلمان افغانستان نیز در دیدار با رئيس جمهور این کشور خواستار افتتاح پارلمان، اعلام نتایج انتخابات ولایت کابل، میدان وردک و کوچی‌ها شدند.
بر اساس برخی گزارش‌ها، قرار است پارلمان جدید افغانستان روز جمعه هفته جاری از سوی رئیس جمهور این کشور رسما افتتاح شود.

یادآوری می کنیم، که نزدیک به شش ماه می شود که از برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان می گذرد، اما تاکنون نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان تا اکنون اعلام نشده است، ضمن این که در ولایت غزنی تاکنون انتخابات مجلس نمایندگان برگزار نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала