رئیس سیگار: صلح با طالبان می‌تواند آغاز بی‌ثباتی جدید در افغانستان باشد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaرئیس سیگار: صلح با طالبان می‌تواند آغاز بی‌ثباتی جدید در افغانستان باشد
رئیس سیگار: صلح با طالبان می‌تواند آغاز بی‌ثباتی جدید در افغانستان باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان ساپکو، رئيس سیگار می‌گوید که توافق با طالبان مبنی بر توقف جنگ چندساله در افغانستان می‌تواند موج جدیدی از بی‌ثباتی‌ها در کشور را آغاز نموده، تمام دستاوردهای جامعه جهانی در راستای بازسازی افغانستان را از بین ببرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان ساپکو، رئيس ادارهٔ بازرسی عمومی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گفتگو با خبرنگاران گفته است که دستیابی به توافق با طالبان به هر قیمت ممکن، می‌تواند به دلیل نبود پلان‌گذاری استراتژیک، عواقب ناگوار در پی داشته باشد.

به گفته وی، هر توافق طویل‌المدت باید چنین پلان‌گذاری داشته باشد.

سیگار: توقف حمایت مالی از حکومت افغانستان منجر به فروپاشی آن می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
سیگار: توقف حمایت مالی از حکومت افغانستان منجر به فروپاشی آن می‌شود

ساپکو گفت: "ما در افغانستان حدود یک تریلیون دالر مصرف کرده ایم. همه اینها حالا در معرض تهدید قرار دارد، اگر از ما در فردای پس از امضای توافقنامه صلح، اشتباهی سر بزند". وی با اشاره به وضعیت بد مالی که حکومت افغانستان با آن مواجه است گفت که حکومت کابل بدون کمک امریکا نمی‌تواند معاش کارمندان ارگان‌های امنیتی را بپردازد.

 رئيس سیگار افزود: "کاهش قابل ملاحظه نه تنها نیروهای نظامی (امریکا و ائتلاف غربی) بلکه کاهش حمایت مالی از حکومت افغانستان به معنی فروپاشی این حکومت است".

وی خاطر نشان ساخت که بدون کمک امریکا، حدود ۵۰۰ هزار نیروهای "تحصیل‌یافته و مسلح" افغان بدون معاش باقی می‌مانند. به گفته وی، این در حالیست که در افغانستان حدود ۶۰ هزار طالب — "قاتلین حرفه‌ای" وجود دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала