سقوط بندر آیخانم ولایت تخار به دست جنگجویان طالبان

© Sputnikسقوط بندر آیخانم ولایت تخار به دست جنگجویان طالبان
سقوط بندر آیخانم ولایت تخار به دست جنگجویان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بندر آیخانم ولایت تخار پس از دو هفته محاصره توسط جنگجویان گروه طالبان تصرف شد.
بندر آی خانم ولسوالی دشت قلعه تخار به دست طالبان سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان
بندر آی خانم ولسوالی دشت قلعه تخار به دست طالبان سقوط کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، خلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار سقوط بندر آیخانم بدست طالبان را تایید کرده می‌افزاید، که نیروهای کمکی به محل اعزام شده اند.

به گفته وی، نیروهای ارتش کشور عملیاتی را برای شکستاندن این محاصره راه اندازی کرده بودند که پس از شکستاندن محاصره طالبان، در بندر آیخانم مستقر شدند.

اما این نیروها پس از توقف عملیات بدون درگیری به بازار دشت قلعه عقب نشینی کردند و سپس این بندر به دست طالبان سقوط کرده است.

آقای اسیر می‌افزاید، که تا هنوز انگیزه عقب نشینی نیروهای مستقر در این پاسگاه روشن نشده است، اما نیروهایی کمکی از مرکز تخار به محل رسیده اند.

اما نیروهای امنیتی که عقب نشینی کردند، دلیل آن را کمبود امکانات و ترس اینکه این بندر دوباره در محاصره طالبان قرار خواهد گرفت، عنوان کرده اند.

این در حالیست، که نیروهای امنیتی پس از دو روز عملیات، ساعت ۱۲ چهار شنبه شب بدون هماهنگی با مقام های امنیتی و محلی ولایت تخار عملیات را در این بخش ها توقف داده و به کندز برگشتند.

یادآوری می کنیم، که جنگجویان گروه طالبان از دوهفته پیش حملات شان در ولسوالی دشت قلعه که بندر مهم آی‌خانم در آن موقعیت دارد، را آغاز کرده بودند. به گفته گروه طالبان، با عقب نشینی نیروهای امنیتی از این بندر نقاط کلیدی این گذرگاه به تصرف جنگجویان طالبان در آمده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала