درخشش افغانستان در جشنواره جهانی فیلم فجر/ دریافت دو دیپلم افتخار برای افغانستان در مراسم پایانی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

© فریبا قلی زادهدرخشش افغانستان در جشنواره جهانی فیلم فجر/ دریافت دو دیپلم افتخار برای افغانستان در مراسم پایانی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
درخشش افغانستان در جشنواره جهانی فیلم فجر/ دریافت دو دیپلم افتخار برای افغانستان در مراسم پایانی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عصر روز پنجشنبه ۵ ثور در تالار وحدت تهران مراسم پایانی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در تهران با حضور سینماگران و هنرمندان بین المللی برگزار شد.
شکستن همزمان بیست استخوان به جشنواره جهانی فیلم فجر رسید - اسپوتنیک افغانستان
شکستن همزمان بیست استخوان به جشنواره جهانی فیلم فجر رسید

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فیلم سینمایی شکستن همزمان بیست استخوان فیلمی از جمشید محمودی دیپلم افتخار بهترین فیلم بین الادیان و دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند آسیایی را در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از آن خود کرد.

نوید محمودی که به جای جمشید محمودی برای دریافت لوح تقدیر بخش بهترین فیلم بین الادیان روی سن رفت، گفت: به دلیل این که فیلم محصول مشترک ایران و افغانستان است، دو اسم «رونا مادر عظیم» و «شکستن هم زمان بیست استخوان» را برای این فیلم انتخاب کردیم.

 جمشید اینجا نیست و من جایزه اش را می گیرم. دو سال سخت برای ساخت این فیلم به ما گذشت. امیدوارم همانطور که این فیلم در دنیا بسیار مورد استقبال بوده است مردم ایران نیز این فیلم را دوست داشته باشند.

دقایقی نگذشته بود که بار دیگر افغانستان دیپلم افتخار دیگری را از این جشنواره دریافت کرد.

دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند آسیایی نوید محمودی پس از دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند آسیایی گفت: من بیش از 34 سال است که در ایران مهاجر هستم. مطمئن هستم همه شما در کوچه‌ها و خیابان‌هایتان مهاجران افغانستانی را دیده‌اید. خواهش می‌کنم هرچقدر که از دست شما برمی‌آید به مهاجران محبت کنید برای اینکه «بی‌سرزمینی» درد بزرگی است. به همه عوامل فیلم تبریک می‌گویم و امیدوارم فیلم بعدی در جشنواره فیلم فجر داخلی پذیرفته شود.

خبرگزاری فرهنگ نوشت: «شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی و نویسندگی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی پیش تر جایزه بهترین فیلم در جشنواره بوسان را دریافت کرده بودند. این فیلم همراه با ۱۴ فیلم دیگر در بخش جلوه گاه شرق جشنواره جهانی فیلم فجر به رقابت پرداخت. محسن تنابنده، مجتبی پیرزاده، فرشته حسینی، فاطمه حسینی، فاطمه میرزایی، محیی رضایی، سعید چنگیزیان و علیرضا استادی در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала