سفیر پاکستان در کابل: به‌زودی صلح در افغانستان برقرار می‌شود

© Flickr / Shahzeb Younasسفیر پاکستان در کابل: به‌زودی صلح در افغانستان برقرار می‌شود
سفیر پاکستان در کابل: به‌زودی صلح در افغانستان برقرار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پاکستان در کابل با ابراز خوشبینی نسبت به تلاش‌های صلح در افغانستان گفت، که به‌زودی در افغانستان صلح برقرار خواهد شد.
واکنش حکومت به اظهارات  اخیر سفیر پاکستان در رابطه به روند صلح در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش حکومت به اظهارات اخیر سفیر پاکستان در کابل در رابطه به روند صلح در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، زاهد نصرالله سفیر پاکستان در کابل، با ابراز خوشبینی نسبت به تلاش‌های صلح در افغانستان گفت، که به‌زودی در افغانستان صلح برقرار خواهد شد.

سفیر پاکستان که امروز (جمعه، ۶ثور) در میان شماری از دانشجویان افغانستانی که برای تحصیل به پاکستان رفته‌اند، گفت که امیدوار است، یک صلح همیشگی در افغانستان برقرار شود.

این دیپلمات پاکستانی، درباره بهبود پیوندها میان افغانستان و پاکستان نیز گفت: به‌خواست خداوند به‌زودی صلح پایدار و ثبات را تجربه خواهید کرد، نقش شما (دانشجویان) در روند صلح افغانستان بسیار حیاتی است.

سفیر پاکستان در کابل، نقش جوانان برای پایان دادن به خشونت‌ها در افغانستان را مهم دانست.

سفارت پاکستان، برای حدود ۸۰۰ دانشجوی پسر و دختر زمینه تحصیل را در دانشگاه‌های پاکستان فراهم کرده‌است.

نجیبه احمدی، یکی از این دانشجویان که قرار است برای تحصیل به پاکستان برود، گفت: می‌توانم با این بورس، ارتقای ظرفیت علمی بدهم و دوباره به وطن خود برگردم و کار کنم.

این درحالیست، که روز گذشته، عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، نیز در بیانیه‌ای از تلاش‌های صلح در افغانستان پشتیبانی کرد و گفته‌ بود که پاکستان دیگر در جنگ داخلی افغانستان سهیم نخواهد شد.

یادآوری می کنیم، که پاکستان پیش از این از سوی حکومت افغانستان به مداخله در امور داخلی افغانستان متهم شده‌است، چنان‌که عمران‌خان چندی پیش درباره ایجاد حکومت موقت در افغانستان سخن گفت و کابل این اظهارات را مداخله آشکار در امور داخلی افغانستان دانست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала