تظاهرات مردم بغلان در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی

© Photo / BQ / BQتظاهرات مردم بغلان در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی
تظاهرات مردم بغلان در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشنده ولایت بغلان با راه‌ اندازی در واکنش به نتایج انتخابات پارلمانی این ولایت جاده کابل- مزارشریف را بستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، صد‌ها باشنده ولایت بغلان با راه‌اندازی یک راه ‌پیمایی نسبت به نتایج انتخابات پارلمانی این ولایت اعتراض کردند و جاده کابل- مزارشریف را در مربوطات شهر پلخمری، مرکز این ولایت به روی رفت ‌وآمد بسته اند.
معترضان نتایج انتخابات پارلمانی ولایت بغلان را غیرعادلانه و پر از تقلب عنوان می‌کنند و خواهان تجدیدنظر و بررسی مجدد این نتایج اند. بیش‌تر این معترضان باشنده‌گان ولسوالی‌های خوست، فرنک، و گذر‌گاه نور ولایت بغلان اند.

عتیق‌الله قادری، یکی از این معترضان در صحبت با روزنامه ۸صبح گفت، در صورتی که به خواست‌های آنان رسیده‌گی و توجه نشود، به اعتراضات‌ شان ادامه خواهند داد و افزون بر بستن جاده کابل- مزارشریف، دفاتر ادارات دولتی در این سه ولسوالی را نیز می‌بندد و روابط‌شان را با حکومت قطع می‌کنند.
این تظاهرات پیش از چاشت روز جمعه، ششم ثور هم‌زمان با اعلام نتایج نهایی ولایت بغلان آغاز شده است. نتایج نهایی انتخابات پارلمانی امروز لحظاتی پیش از گشایش دور هفدهم پارلمان اعلام شد.
با این حال، عبدالقدیم نیازی، معاون و سرپرست والی بغلان گفت که هواداران محبوب‌الله غفاری که از نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت ناراض اند، در شهر پلخمری تظاهراتی را به راه انداخته اند. آقای نیازی هم‌چنان گفت، معترضان ادعا دارند که آرای آقای غفاری دست ‌برد خورده است. به گفته او، معترضان در ساحه «دو سرکه» مزار از مربوطات شهر پلخمری چادر تحصن برپا کرده‌ و جاده کابل- مزارشریف را به روی رفت‌وآمد بسته‌اند
در همین حال، مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که نتایج نهایی ولایت بغلان را بر اساس یافته‌ها و نتیجه‌گیری‌های کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرده‌اند.
دور هفدهم پارلمان امروز جمعه در غیاب نماینده‌گان ولایت‌های پکتیا و کابل گشایش یافت و به کارش آغاز کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала