آلمان: برنامه برای خروج نظامیان ما از افغانستان نداریم

© AP Photo / Massoud Hossainiآلمان: برنامه برای خروج نظامیان ما از افغانستان نداریم
آلمان: برنامه برای خروج نظامیان ما از افغانستان نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که برای برقراری صلح در افغانستان به گام‌های بسیاری نیاز داریم و در حال حاضر برنامه‌ای برای خروج نیروهای آلمانی از این کشور نداریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ماموریت آلمان در افغانستان 17 سال پیش در چارچوب سازمان ناتو آغاز شد و در حال حاضر حدود 1300 نظامی آلمانی در شمال افغانستان حضور دارند.

در حالی که طالبان به لزوم خروج نیروهای خارجی از افغانستان اصرار دارد اما وزارت دفاع آلمان اخیرا بار دیگر به لزوم ادامه حضور نظامیان آلمانی در این کشور تاکید کرده است.

وزارت دفاع آلمان تصریح کرد که در حال حاضر برای خروج نیروهای آلمانی از این کشور برنامه‌ای ندارد.

بوندیسویر میخواهد تعداد نظامیان خود را در افغانستان افزایش دهد - اسپوتنیک افغانستان
بوندیسویر میخواهد تعداد نظامیان خود را در افغانستان افزایش دهد

توماس زیلبرهورن، معاون وزیر دفاع آلمان در امور پارلمانی به روزنامه آوگسبورگر الگماینه گفت: برای رسیدن به صلح در افغانستان به گام‌های بسیار و طولانی نیاز است.

مقام آلمانی از اظهار نظر درباره اینکه نیروهای آلمانی مشخصا تا چه زمانی در افغانستان حضور خواهند داشت خودداری کرد.

وی افزود: تجربه بحران‌های عراق و سوریه نشان می‌دهند زمانی که راهبرد برقراری ثبات در طولانی مدت دنبال نشود، وضعیت همواره بدتر خواهد شد.

معاون وزیر دفاع آلمان اظهار داشت: بن‌بست کنونی نظامی در افغانستان، باعث افزایش تمایل برای انجام مذاکره و صلح بین نیروهای امنیتی و طالبان شود.

زیلبرهورن تاکید کرد: زمانی کسی کاری را آغاز می‌کند باید آن را به پایان هم برساند.

وزارت خارجه امریکا اخیرا پس از مذاکرات طولانی مدت در قطر اعلام کرد که برای تهیه پیش‌نویس خروج نیروهای خارجی از افغانستان به توافقاتی دست یافته است.

بحث خروج نیروهای خارجی اساسی ترین خواسته طالبان در مذاکرات صلح با امریکا محسوب می‌شود اما ظاهراً توافقات امریکا با طالبان بدون هماهنگی با سایر اعضای ناتو صورت گرفته است. زیرا ظاهرا آلمان تمایلی به خروج از افغانستان ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала