حمله تند اسماعیل خان به رئیس جمهور غنی

© Sputnik / POYAاسماعیل خان والی اسبق هرات
اسماعیل خان والی اسبق هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسماعیل خان،یک تن از فرماندهان جهادی در یک سخنرانی خود در شهر هرات حملات لفظی تندی را به سیاست‌های حکومت پیرامون صلح، به خصوص لویه جرگه مشورتی ابراز داشت.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری جمهور نوشت ، در همایشی که در گرامی داشت از سالروز هشتم ثور و پیروزی مجاهدین افغانستان در هرات برگزار شده بود، محمد اسماعیل خان، رهبر سرشناس جهادی و مولوی خداداد صالح، رئیس عمومی شورای علمای غرب کشور ضمن حضور مشترک، به سخنرانی پیرامون صلح پرداختند.
این همایش روز گذشته در تالار مولانا جلال‌الدین بلخی هرات برگزار شده بود. 

محمد اسماعیل خان - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد تند اسماعیل خان از امریکا، عربستان سعودی و قطر

امیر محمد اسماعیل خان، در سخنرانی خود حملات تندی را به سیاست‌های حکومت پیرامون صلح، به خصوص لویه جرگه مشورتی داشت.
به گفته او، این لویه جرگه برای مردم افغانستان نه تنها که فایده‌ای ندارد، بلکه بخشی از تلاش‌های حکومت برای بقای بیشتر خود است.
وی حکومت فعلی افغانستان را نا مشروع دانست و بیان کرد: "رئیس جمهور به دنبال این است تا با چنین فرصت‌هایی به تداوم حکومت خود تا زمان انتخابات بعدی ریاست جمهوری مشروعیت ببخشد و این در حالی است که هیچ‌گونه احتمالی وجود ندارد که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود."
این رهبر جهادی از اشتراک کنندگان در این لویه جرگه خواست با مشورت‌های منطقی خود، حکومت را وادار کنند که تن به صلحی عادلانه بدهد و نگذارد که فرصت صلح از دست برود.
اسماعیل خان در ادامه خواهان این شد در مذاکرات با طالبان، هیئتی کوچک اما با تجربه و طرف اصلی با طالبان از میان حکومت و سران سیاسی کشور تشکیل شود تا صلحی مستقیم و پایدار به وجود بیاید.
در همین حال مولوی خداداد صالح، رئیس شورای علمای غرب افغانستان خطاب به طالبان و دولت گفت که به صلح تن دهند و نگذارند آینده کشور با مشکلات بیشتر روبرو شود.
او در گفته‌های خود بیان کرد که رهبران مردم افغانستان باید دلسوز افغانستان باشند و فرصت به وجود آمده را از دست ندهند.

گفتنی است که این همایش با حضور شمار زیادی از مجاهدین و چهره‌های مطرح هرات برگزار شده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала