موضع گیری شدید ریاست اجراییه با جرگه مشورتی صلح

© Wikipedia / DFID - UK Department for International Developmentموضع گیری شدید ریاست اجراییه با جرگه مشورتی صلح
موضع گیری شدید ریاست اجراییه با جرگه مشورتی صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست اجراییه لویه جرگه مشورتی صلح را جرگه اشرف غنی و از بهر اهداف یک جریان مشخص می‌خواند.

به گزارش اسپوتنیک، مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی رییس اجراییه می گوید: داکتر عبدالله رییس اجراییه، جلسه مشورتی صلح آقای اشرف غنی را تحریم کرده است، نه در مرحله فعلی نیاز به این دیده می شود و نه از مشروعیت لازم برخوردار است همچنان این جرگه نتیجه ای نخواهد داشت که از سوی رییس اجراییه پذیرفته شود یا نه.
به گفته ریاست اجراییه، لویه جرگه مشورتی صلح نتیجه ای ندارد که از سوی رییس اجراییه پذیرفته شود و انتظار بیرون شدن یک تصمیم الزام‌آور نیز از آن نمی رود.
سیاستمداران همچنین پیش از آغاز مذاکرات بین الافغانی صلح با گروه طالبان، برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح را حرکت شتاب زده و پیش از وقت میدانند و نگران اند که این جرگه روند صلح را به بن‌بست نکشد و دیواری فرا راه آغاز مذاکرات با طالبان بنا نکند.
لویه جرگه مشورتی صلح به هدف ترسیم چهارچوب مذاکرات صلح با گروه طالبان راه اندازی شده، اما طالبان از پیش گفته اند که نتیجه این جرگه را نمی پذیرند؛ به باور گروه طالبان، همزمان با پیشرفت ها در مذاکرات این گروه با امریکا و برداشته شدن گام های مثبت برای گفتگو های بین الافغانی، ترسیم خطوط سرخ در لویه جرگه، روند صلح را سبوتاژ خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала