عبدالله به دعوت اردوغان به ترکیه سفر کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله به دعوت اردوغان به ترکیه سفر کرد
عبدالله به دعوت اردوغان به ترکیه سفر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجراییه افغانستان شب گذشته به دعوت رسمی رییس جمهور ترکیه وارد این کشور شد.
عبدالله: اکثریت مردم نمی خواهند افغانستان طالبانی شود - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: اکثریت مردم نمی خواهند افغانستان طالبانی شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان، شب گذشته به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه وارد این کشور شد.

عبدالله قرار است در جریان سفر خود با «رجب طیب اردوغان» و مقام های این کشور دیدار کرده و در مراسم‌‌ گشایش مسجد جامع شهر استانبول یکی از بزرگ‌ترین مسجد های ترکیه شرکت کند.

پیوندهای دوجانبه میان دو کشور، تلاش‌ها برای برقراری صلح، پیوندهای منطقه‌ای افغانستان و نقش مثبت ترکیه در برقراری صلح در افغانستان، افزایش همکاری‌های ترکیه برای افغانستان، آموزش نظامیان کشور، سرمایه‌گذاری، افزایش مبادلات تجاری و مبارزه با تروریسم، محورهای بنیادی بحث‌ها و ملاقات‌های این سفر را شامل می‌شوند.

ترکیه از دوستان و متحدان تاریخی افغانستان است و در مراحل مختلف به ویژه در سالیان اخیر افغانستان را در عرصه بازسازی، اقتصاد، مبارزه با تروریسم و نهادسازی در کنار دوستان و متحدان بین‌المللی کمک و یاری کرده است.

در میدان هوایی بین‌المللی استانبول معاون استاندار استانبول، رییس تشریفات وزارت امور خارجه ترکیه، سفیر و سرکنسول افغانستان در ترکیه از رییس اجراییه افغانستان استقبال کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала