طالبان: در مذاکرات با امریکا پیشرفت صورت گرفته است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر طالبان: در مذاکرات با امریکا پیشرفت صورت گرفته است
طالبان: در مذاکرات با امریکا پیشرفت صورت گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان ایالات متحده امریکا و گروه طالبان افغانستان موفق به پیشرفت در مذاکرات شده اند.
زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
واکنش خلیلزاد به اظهارات سخنگوی طالبان

به گزارش اسپوتنیک، دفتر طالبان در دوحه روز شنبه گفت، که هر دو طرف پیشنهاداتی در مورد کاهش اختیارات ایالات متحده و ناتو در افغانستان ارائه کرده اند.

سعید شاهین یکی از نمایندگان گروه طالبان گفت:- "پیشنهادهای در جهت غلبه بر اختلافات بین طرف ها وجود دارد، اما برای دستیابی به یک توافق نهایی هنوز باید روی برخی مسایلی بحث صورت گیرد".

همچنان، منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که اکنون گفت‌وگوهای قطر روی زمان‌بندی خروج نظامیان خارجی از افغانستان، بین شش ماه تا یک سال جریان دارد. گفته می‌شود گفتگوهای دوحه در حال حاضر برعلاوه مورد یاد شده روی تضمین‌‎های ضد هراس افگنی نیز متمرکز است.

از سویی هم، حکومت افغانستان انتظار دارد در ادامه مذاکرات دوحه، در کنار زمان‌بندی خروج نیروها و تضمین‌های ضد هراس افگنی، آتش‌بس و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نیز وارد اجندای مذاکرات شود و دو طرف روی هر چهار مسئله به توافق برسند.

گفته می‌شود که دور ششم مذاکرات قطر پیش از آغاز ماه رمضان پایان خواهد یافت.

یادآوری می کنیم، که زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، در آغاز این دور گفتگوهای صلح گفته است، تا روی چهار مورد به شمول آتش‌بس و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی توافق نشود، هیچ چیزی نهایی نخواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала