اتن ملی طالبان در زندان پلچرخی جنجال آفرید + ویدئو

© AFP 2023 / Javed Tanveerطالبان افغانستان
طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان در زندان پل چرخی باشنیدن آزادی 175 نفر از زندان در نتیجه فیصله لوی جرگه و کف زدن های ممتد حضار به عنوان نماد پیروزی و فتح؛ "اتن ملی" اجرا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، یک روز پس از وعده رییس جمهور غنی مبنی بر رهایی شماری از زندانیان گروه طالبان، نوار ویدیویی ازاین گروه در شبکه های اجتماعی منتشر گردید که شادی و احساسات طالبان را از شنیدن این تصمیم رئیس جمهور نشان می دهد.  

نشر این ویدئو با واکنش های از سوی کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شده است. آنان می گویند: "در غزنی مسافرین بیگناه را سر زدند، در بدخشان یک ولسوالی را سقوط دادند و صد ها فامیل را آواره نمودند و بالاخره با حمله انتحاری با تانک هاموی که از دولت گرفته اند بالای مقر فرماندهی بغلان ده ها افسر و سرباز را کشته و زخمی نمودند که این خود دلالت بر آن می کند که در افغانستان روزمره ماتم ملی در جریان است اما ارگ نشینان و شبکه های که به کرایه گرفته شده اند تبلیغ می کنند که در نتیجه لوی جرگه فرمایشی بزرگترین پیروزی نصیب حکومت گردیده است و نصف حکومت که در لوی جرگه اشتراک داشتند بالای نصف حکومت که اشتراک نداشتند پیروز گردیده است بی خبر از اینکه لوی جرگه فرمایشی بیشتر باعث نفاق و شقاق در میان اقشار مختلف جامعه گردیده است".
آگاهان مسایل حقوقی می‌گویند، بر اساس قوانین نافذه رییس جمهور صلاحیت رهایی زندانیان این گروه را ندارد. آگاهان مسایل حقوقی با اشاره به فحوای قانون اساسی می‌گویند، رییس جمهور تنها صلاحیت عفو و تخفیف مجازات آن عده از زندانیان را دارد که به جرم اخلال نظم عامه محکوم باشند. به گفته آنان، رهایی زندانیان گروه طالبان که به جرایم اخلال امنیت داخلی و خارجی محکوم‌اند، فراتر از صلاحیت کاری رییس جمهور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала