علیزایی: 50 درصد عواید گمرک هرات حیف‌ومیل می‌شود

© Photo / Haji Kamran Alizai Facebook Pageعلیزایی: 50 درصد عواید گمرک هرات حیف‌ومیل می‌شود
علیزایی: 50 درصد عواید گمرک هرات حیف‌ومیل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای ولایتی هرات امروز در یک نشست خبری مدعی است که 50 درصد درآمد گمرک هرات به دلیل عدم محصول کالاهای وارداتی حیف‌ومیل می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات می‌گوید، اسناد معتبری از فرار عواید از گمرک هرات در دست دارد که نشان می‌دهد در برخی موترها قالین بار شده است، اما به دلیل این‌که محصول گمرکی قالین زیاد است، زیر نام ظروف شیشه‌یی که محصول گمرکی‌اش ارزان تر است، محصول شده است.

آقای علیزایی می‌افزاید، برخی موترها که 80 تُن کالا بار دارد، اما در اسناد گمرکی 20 تُن محصول شده است که این موضوع از یک‌سو فرارعواید را نشان می‌دهد و از سوی دیگر اضافه وزن موترها سبب تخریب شاهراه شده است.

رئیس شورای ولایتی هرات می‌گوید، هیأتی که به منظور بررسی فساد در گمرک هرات از کابل آمده بود، بدون بررسی وضعیت و گرفتن معلومات به کابل برگشته است.

با این حال، عبدالله شیرزی، رئیس گمرک هرات به سلام‌وطندار می‌گوید، رئیس شورای ولایتی در فرار عواید دست داشته و حالا که دست‌اش از فرار عواید کوتاه شده است، ادعای فساد در این گمرک را مطرح می‌کند.

رئیس گمرک هرات هرچند از موجودیت فساد در این گمرک انکار نمی‌کند، اما می‌گوید که او آمادۀ پاسخگویی به نهادهای عدلی و قضایی کشور است.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید، ادارۀ محلی حاضر است اسنادهای مبنی بر موجودیت فساد در گمرک این ولایت را به گونۀ جدی بررسی و با عاملان آن برخورد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала