دعوای کوماندو با ماست‌فروش در فاریاب منجر به لت‌وکوب دو پولیس و یک خبرنگار شد

© Sputnikدعوای کوماندو با ماست‌فروش در فاریاب منجر به لت‌وکوب دو پولیس و یک خبرنگار شد
دعوای کوماندو با ماست‌فروش در فاریاب منجر به لت‌وکوب دو پولیس و یک خبرنگار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لحظات قبل از افطار، گروهی از نیرو های کوماندو با منسوبین حوزه اول پولیس در شهر میمنه برخورد کردند که در نتیجه دو پولیس و یک خبرنگار توسط نظامیان کوماندو لت و کوب شدند .

به گزارش اسپوتنیک، شاهدان عینی می‌گویند، شام امروز (دوشنبه، ۲۳ ثور) گروهی از نیرو های کوماندو از کنار سرک ماست خریدند و پول ماست که ۶۰ افغانی می‌شد، آنرا ۵۰ افغانی پرداختند که سبب نارضایتی ماست فروش شده و یکی از سربازان کوماندو با ماست فروش برخورد خشن کرد و همین هنگام آمر ضدتروریزم حوزه اول پولیس برای دادخواهی از ماست فروش خواسته تا مانع خشونت سرباز کوماندو شود که منجر به برخورد بین این نظامیان گردید.

به نقل از این شاهدان، در پی این رویداد کوماندوها و پولیس به طرف هم ، اقدام به فیر های هوایی نموده سبب ایجاد وحشت در شهر شدند و شایعات حمله تروریستی بالای حوزه پولیس در شهر نیز پخش گردید.

در همین حال خبرنگاران نظر به شایعات ذکر شده به طرف محل رویداد رفتند و سربازان کوماندو به هدف ممانعت از تصویر برداری از این رویداد محمد ایوب امینی، تصویربردار تلویزیون آیینه در فاریاب را مورد لت و کوب قرار داده و چند دقیقهء کمره شان را نیز قید کردند.

در پی این رویداد ، نیرو های ویژه امنیت ملی ۹۰۳و جنرال غیب الله سادات قومندان امنیه فاریاب نیز به محل رویداد رسیده با پایان دادن این برخورد ، به بررسی این قضیه پرداختند.

هر چند مقامات اردوی ملی و پولیس ملی در فاریاب از دادن جزیات در این مورد خود داری کردند اما یک منسوب پولیس گفت ، از این رویداد دو زخمی پولیس (محمد شاه شایق کوهستانی آمر ضد تروریزم حوزه اول در اثر لت و کوب کوماندو ها زخم برداشت و یک منسوب پولیس نیز قسمتی از پایش شکسته) به شفاخانه منتقل گردیده اند.

قابل ذکر است که کوماندو ها حاضر به گفتگو در این مورد نشده اند.

محمد ایوب امینی، تصویر بردار تلویزیون آیینه به دیدبان رسانه های نی گفت؛ حوالی ساعت شش شام امروز دوشنبه زمانی که صدای شلیک های پی‌هم گلوله شنیده شد با کمره تصویر برداری برای پوشش به محل رفته است. آقای امینی اضافه کرد، در کنار حوزه اول امنیتی پولیس شهر میمنه سربازان ارتش که ظاهران با یک دست فروش درگیر شده و فروشنده را لت و کوب می‌کردند تصویر می‌گرفت که سربازان ارتش به سوی او هجوم برده کمره و‌مایک‌اش را شکستند و خودش را نیز لت و کوب کردند. 

نی، دفتر حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان با نشر یک اعلامیه در پیوند به لت و کوب تصویر بردار تلویزیون آیینه توسط نیروهای ارتش، از وزارت دفاع ملی خواسته است تا این حادثه را همه جانبه و جدی پی‌گیری نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала