واکنش طالبان به زدوخورد در محبس پلچرخی

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutواکنش طالبان به رویداد های محبس پلچرخی
واکنش طالبان به رویداد های محبس پلچرخی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان* با نشر یک اعلامیه رویداد زندان پلچرخی را «حمله سربازان بر یک تعداد محبوسین پلچرخی» خوانده و آن را به شدت تقبیح کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیۀ طالبان این رویداد «خلاف تمام اصول انسانی و بین المللی» عنوان شده است.
در خبرنامۀ طالبان آماده است:
«با تاسف بسیار آگاهی یافتیم که روز گذشته، هموطنان محبوس ما در محبس پلچرخی، که هیچگونه اسلحه، وسایل جارحه و دیگر اشیای مضره در اختیار نداشتند مورد فیر و حمله نیروهای کابل قرار گرفتند که از اثر آن ده ها محبوش کشته و زخمی شدند.
ما درین مورد از تمام ادارات بشری، نهادهای حقوقی و جامعه جهانی جداً تقاضا می نمایم که مسئولیت خود را ایفا کرده، این واقعه دردناک را تقبیح نمایند، در مورد از اداره کابل خواهان توضیحات شوند و برای جلوگیری از چنین واقعات المناک در آینده، گام های عملی و جدی را بردارند، البته اگر درین مورد به گونه عملی نمی توانند کاری بکنند، پس از امارت اسلامی هم در موارد مربوط امید همکاری نداشته باشند».
یادآوری می کنیم، که صبح امروز سه شنبه هنگامی که پولیس برای بررسی زندانیان رفته بود، درگیری میان پولیس و زندانیان رخ داد. زندانی‌ها تلاش می‌کردند که سلاح را از دست نیرو‌های امنیتی بگیرند. در نتیجه 20 نیروی امنیتی زخمی می‌شوند و در مقابل 4 تن از زندانی‌ها کشته و 13 زندانی دیگر زخمی شدند.
* گروه طالبان — گروه ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала