موافقت کانگرس امریکا با صدور چهار هزار ویزه به ترجمانان افغانستانی

© REUTERS / Carlos Barriaموافقت کانگرس امریکا با صدور چهار هزار ویزه به ترجمانان افغانستانی
موافقت کانگرس امریکا با صدور چهار هزار ویزه به ترجمانان افغانستانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کانگرس امریکا از صدور چهار هزار ویزه ویژه مهاجرت برای ترجمانان افغانستانی پشتیبانی کردند.
کانگرس امریکا طرح پرداخت هزینه طالبان در گفت و گوهای صلح را تایید نکرد - اسپوتنیک افغانستان
کانگرس امریکا طرح پرداخت هزینه طالبان در گفت و گوهای صلح را تایید نکرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، کانگرس امریکا از لایحه‌ای پشتیبانی کردند، که براساس آن تا تاریخ 30 ماه سپتمبر سال روان، نزدیک به چهار هزار ویزه ویژه مهاجرت برای افغانستانی ‌هایی داده خواهد شد که در افغانستان با نیروهای امریکایی ایفای وظیفه کرده و اکنون زندگی‌شان با تهدید مواجه است.
ادم کین زینگر، عضو کانگرس ایالات متحده با ابراز پشتیبانی از این لایحه گفت، که هدف اساسی نجات زندگی افغانستانی‌هایی است که به خاطر حفاظت جان امریکایی‌ها زندگی خود را در خطر انداخته‌اند.
کین زینگر گفت:- "ما به گونه متداوم این مبارزه را به پیش می‌بریم تا این افراد را به اینجا —امریکا- بیاوریم و توجه بیشتر را به آنهایی جلب کنیم که به ما خدمت کرده اند."
به گفته این عضو کانگرس ایالات متحده، سال گذشته ویزه خاص مهاجرت برای شمار محدودی صادر شده بود اما امسال آنان خواستار افزایش این چنین ویزه برای افغانستانی‌ها بوده و تلاش های شان را برای کسب بودجه ای بیشتر به این برنامه ادامه خواهند داد.
شماری دیگری از اعضای کانگرس ایالات متحده گفته‌اند، که واشنگتن در قبال مصوونیت ترجمان‌های افغانستانی که با سربازان امریکایی در افغانستان کار کرده اند، مسئولیت دارد.
اعضای کانگرس ایالات متحده همچنان خواستار ارزیابی مشکلات نیز شده‌اند، که هنگام صدور ویزه به افغانستانی‌‌ها، سبب ایجاد موانعی می‌شود.
یادآوری می کنیم، که این لایحه را جین شاهین، سناتور دموکرات و تهام تیلیس، رچر دبلیو منتل، راجر وکر، کوری گاردنر، جیک رید و تم کین، سناتوران جمهوری‌ خواه پیشنهاد کرده اند.
در سال 2018 میلادی به یک‌هزار و 650 افغانستانی ویزه خاص صادر شده، در حالی که این رقم در 2017 به 4000 می‌رسید.
جنرال استن میلر، فرمانده نیروهای امریکایی در نامه‌ای به سناتور شاهین، پشتیبانی‌اش را از این لایحه نشان داده و گفته است که این کار برای کامیابی افغانستان بسیار مهم است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала