معاون وزیر خارجه روسیه: ما با بیرون کردن طالبان از لیست گروه های تروریستی سازمان ملل موافقیم

© Sputnik / Maksim Blinovمعاون وزیر خارجه روسیه: ما با بیرون کردن طالبان از لیست گروه های تروریستی سازمان ملل موافقیم
معاون وزیر خارجه روسیه: ما با بیرون کردن طالبان از لیست گروه های تروریستی سازمان ملل موافقیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت، که روسیه اجازه بیرون شدن گروه طالبان از لیست گروه های تروریستی سازمان ملل را می دهد.
بی ثبات سازی جهان با پول مواد مخدر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
بی ثبات سازی جهان با پول مواد مخدر افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، الگ سیرمولوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، که روسیه زیرشرایط خاص با بیرون کردن گروه طالبان از لیست گروه های تروریستی سازمان ملل موافق است.

او گفت:- "ما امیدواریم که آنها بتوانند بیرون شوند، زیرا صلح در افغانستان بدون یک روند سیاسی بین دولت کنونی و دیگران شکست خواهد خورد."

دیپلمات عالی رتبه روسیه گفت:- "ما خواهیم دید که مذاکرات چگونه انجام خواهد شد. ما از نظر سیاسی موافق هستیم. ما طالبان را به کنفرانس مسکو جذب کردیم؛ در این صورت آنها از لیست تحریم ها برای چند روز بیرون شدند، یعنی ما همچنان به دنبال روش سازمان ملل متحد هستیم. و همین طور زلمی خلیل زاد زمانیکه با آنها دیدار می کند، همین کار را انجام می دهد".

به گفته وی، دو روز پیش رهبر گروه طالبان با انتشار اعلامیه ای همه ای جنگجویان این گروه را برای مبارزه در برابر گروه تروریستی داعش فرا خواند.

سیرمولوتوف گفت:- "از آنجا که داعش یک سازمان تروریستی بیگانه است و با اصول افغانستان مطابقت ندارد و ما فکر می کنیم، که این وضعیت می تواند به طرق مختلفی تغییر کند، زیرا پیش از این در بیشتر وقت ها حملات داعش را به عهده طالبان می انداختند".

وی همچنین اشاره کرد، که منافع طالبان در داخل افغانستان است.

سیرمولوتوف افزود:- "آنها می گویند ما نیاز به رفتن نداریم، این سرزمین ماست و اما بیگانگان… در منطقه مرزی افغانستان و ترکمنستان دیده شده اند. آیا تروریست های مراکشی، فرانسوی نیازی به افغانستان دارند؟ ممکن نه".

به گفته سیرومولوتوف، شمار جنگجویان گروه داعش در افغانستان، بر اساس تخمین های مختلف، بین 8 تا 10 هزار است.

در ادامه سیرومولوتوف گفت:- "اما، به نظر ما، این گروه هنوز آماده نیست که از مرز عبور کند، در آنجا هشت اردوگاه روس زبان ها است که اینها شهروندان کشورهای ما از روسیه و کشورهای آسیای مرکزی است. این یک تهدید است؛ زیرا کشورهای آسیای مرکزی متحدان راهبردی ما هستند، ما تعهدات خاصی داریم. مهمتر از همه، اگر آنها به آسیای میانه می آیند، به روسیه می آیند و ما در فدراسیون روسیه مشکلات زیادی با تروریسم داریم و همین ما را بس است". 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала