کاربران فیسبوک خطاب به نمایندگان مجلس افغانستان: نرندر سنگه گزینه مناسب برای ریاست است

© Photo / ارگکاربران فیسبوک خطاب به نمایندگان مجلس افغانستان: نرندر سنگه گزینه مناسب برای ریاست است
کاربران فیسبوک خطاب به نمایندگان مجلس افغانستان: نرندر سنگه گزینه مناسب برای ریاست است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز دور دوم انتخاب رئیس برای مجلس نمایندگان افغانستان باز هم بی نتیجه باقی ماند.
رحمانی و اصولی رای کافی برای کسب ریاست مجلس نمایندگان به دست نیاوردند - اسپوتنیک افغانستان
رحمانی و اصولی رای کافی برای کسب ریاست مجلس نمایندگان به دست نیاوردند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، روند انتخاب هیات اداری مجلس نمایندگان که همواره روندی پرتنش و جنجالی بوده، از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا هنوز نمایندگان نتوانسته‌اند که رئیس مجلس را انتخاب کنند.

روز پنجشنبه هفته گذشته انتخابات نمایندگان برای تعیین رئیس مجلس، میان چهار نامزد برگزار شد که هیچ کدام آنان نتوانستند این سمت را از آن خود کنند.
دومین روز انتخابات مجلس برای تعیین رئیس، نیز امروز شنبه (28 ثور) برگزار شده است. در این دور انتخابات، دو نامزدی که در انتخابات گذاشته بیشترین آرای اعضای مجلس را به خود اختصاص داده بودند، رقابت کردند.
دور اول انتخابات مجلس برای انتخاب رئیس، به روز پنج‌شنبه هفته گذشته بر گزار شد. در آن دور چهار تن نامزد بودند که هیچ کدام آرای لازم برای احراز ریاست مجلس را به دست نیاوردند.
در انتخابات امروز نیز میر رحمان رحمانی و کمال ناصر اصولی که در انتخابات پیشین بلندترین آرا را به دست آورده بودند، باهم رقابت کردند، که در نتیجه رحمانی 123 رای و اصولی 54 رای بدست آوردند.
در همین حال، شماری از کاربران صفحات اجتماعی با اشاره به جنجالی شدن روند انتخاب رئیس جمهور، گزینه‌هایی را برای ریاست مجلس پیشنهاد کرده‌اند.
از روز گذشته به این سو کاربران صحفات اجتماعی با راه اندازی کمپاینی تحت عنوان" کدام گزینه برای ما بهتر و مناسب تر است؟ خودم یا نریندر لالا، نریندر سنگهـ خالصه، مناسب‌ترین گزینه به ریاست پارلمان است" از اعضای مجلس خواسته‌اند که خالصه را رئیس مجلس انتخاب کنند.
این کاربران صفحات اجتماعی از نمایندگان شان در مجلس می‌خواهند، که چهره‌های تازه که از اقلیت قومی کشور باشند را به ریاست مجلس نمایندگان انتخاب کنند تا اصل عدالت اجتماعی در کشور تامین گردد.
کاربران صفحات اجتماعی می‌گویند، که باید به فرهنگ اینکه متعصب، قلدر و پولدار همیشه در کرسی‌های کلیدی گزینش شوند پایان داده شده و افراد بی‌طرف وطن دوست از اقلیت‌های قومی در کرسی‌های کلیدی گزینش شوند تا دامنه فرهنگ مافیایی از کشور برچیده شود.
فرهاد امانی یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته است: "اگر من به جای اعضای پارلمان می‌بودم نریندر سنگهـ خالصه را یا منشی و یا هم رئیس پارلمان انتخاب می‌کردم به دلیل اینکه او تعصب ندارد بیشتر به منافع کشور فکر می‌کند نه به منافع شخصی".
وی نوشته است: "بیاید تبعیض نکنیم ، در افغانستان بدبختانه ما کسانی را در کرسی‌های کلیدی گزینش می‌کنیم که قلدر، متعصب، پول دار و یا هم روابط داشته باشند".
سید حکمت الله یکی دیگراز کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک نوشته است: "در این دوره مجلس نمایندگان گزینه بهتر از آقای خالصه برای ریاست این مجلس که حضور اهل هنود و سک‌های ما را در پارلمانی تمثیل می‌کند وجود ندارد".
وی از نمایندگان مجلس خواسته است: "اگر می‌خواهید که در این دوره کاری تان موثریت داشته باشید به خالصه رای داده و او را رئیس مجلس سازید."
همچنین شمار زیاد دیگر از کاربران صفحات اجتماعی تاکید کرده اند، که نرندر سنگه گزینه مناسب برای ریاست مجلس است.
یادآوری می کنیم، که نرندر سنگه خالصه مردی از اقلیت‌های مذهبی سیک و هندو است. این دو اقلیت، تنها یک نماینده در مجلس نمایندگان دارند.
اوتار سنگه خالصه پدر نرندر سنگه خالصه نامزد انتخابات مجلس نمایندگان بود اما پیش از برگزاری انتخابات در یک حمله انتحاری در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار کشته شد.
نرندر سنگه خالصه پس از کشته شدن پدرش با پشتیانی هندوها و سیک‌ها به حیث نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان معرفی شد و او در انتخابات گذشته هیچ رقیبی نداشت.
نرندر سنگه 37 سال دارد و همانند میلیون‌ها جوان افغانستان دیگر به دلیل چهار دهه جنگ و نابسامانی‌های داخلی قادر به آموزش نشده است و مدرک تحصیلی ندارد.آقای سنگه ازدواج کرده و صاحب چهار فرزند است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала