واکنش‌های تند به فحش‌گویی یک وکیل در تالار مجلس نمایندگان + ویدیو

© Photo / social mediaمجلس نمایندگان افغانستان
مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ویدیوی نشرشده در شبکه‌های اجتماعی، یک عضو مجلس به عضو دیگر این مجلس فحش می‌گوید.

به گزارش اسپوتنیک، در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده، یک نماینده مجلس دیده می‌شود که با "چکشی" که در دست دارد، به جانب شمار دیگری از اعضای این مجلس می‌شتابد و فحش می‌گوید.

این فحش‌گویی عضو مجلس نمایندگان واکنش‌های تند کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان را در پی داشته است.

آریانا سعید، آوازخوان پرآوازه افغانستان با نشر این ویدیو در صفحه فیسبوکش این عمل نماینده مردم در مجلس را تقبیح کرد، اما پس چند دقیقه پُست اش را از صفحه فیسبوک برداشت.

© Photo / فیسبوک آریانا سعیدپست آریانا سعید درمورد دشنام دادن یک عضو مجلس به عضو دیگر
پست آریانا سعید درمورد دشنام دادن یک عضو مجلس به عضو دیگر - اسپوتنیک افغانستان
پست آریانا سعید درمورد دشنام دادن یک عضو مجلس به عضو دیگر

همچنان میرویس آریا، یکی از فعالین مدنی کشور در واکنش به دشنام دادن و در کل وضعیت در پارلمان کشور، چنین اقدامات را غیر قابل حمایت خوانده است.

موسا ظفر با نشر عکس حاجی ظل محمد زلمی نوری، نماینده ولایت پنجشیر در مجلس نمایندگان نوشته است: "حاجی زلمی حق داشت اعتراض کند یا علیه اعتراض دیگران استدلال کند، اما چاقوکشی و دشنام دادن به دختر یکی از اعضای دیگر نهایت خباثت و نانجیبی این مرد را نشان می‌دهد."

وی همچنان خاطر نشان ساخته است: "دختر آن وکیل پارلمان که مخاطب حاجی زلمی است باید در محکمه علیه این مرد نانجیب شکایت کند و تمام موسسات و گروه‌های مدافع حقوق زن او را یاری کند".

قابل ذکر است که تنش‌ها در مجلس نمایندگان بعد از آن بالا گرفت که صبح امروز هواداران کمال‌ناصر اصولی مانع آغاز به‌کار میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان شدند.

این در حالیست که امروز (یکشنبه، ۲۹ثور) شماری از نمایندگان زن در مجلس نمایندگان مانع نشستن میر رحمان رحمانی به کرسی ریاست مجلس شدند.

این نمایندگان می‌گویند آقای رحمانی روز گذشته نتوانسته اکثریت آرا را به‌دست بیاورد و براساس اصول وظایف داخلی مجلس، به‌حیث رئیس انتخاب نشده است.

روز گذشته آقای رحمانی با کسب ۱۲۳رای از سوی رئیس موقت مجلس به‌حیث رئیس دور هفدهم مجلس نمایندگان معرفی شد اما پس از ظهر دیروز کمال ناصر اصولی، رقیب وی و شماری دیگر از نمایندگان مجلس با انتخاب شدن آقای رحمانی مخالفت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала