بی اعتمادی کابل به واشنگتن

© Photo / MUD / MUDمحمد عمر داوودزی
محمد عمر داوودزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نگرانی کابل از فعالیت های مخفیانه امریکا با طالبان

محمد عمر داودزی، در رابطه با اینکه امریکا دولت افغانستان را در جریان همه جزئیات گفت‌وگوهایش با طالبان قرار می‌دهد ابراز تردید کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد عمر داودزی رئیس دارالانشای شورای عالی صلح افغانستان در سفر به هند در جمع خبرنگاران اظهاراتی مبنی بر بی‌اعتمادی کابل به واشنگتن بیان کرد.
«تایمز ایندیا» به نقل از این این مقام ارشد افغان نوشت: خلیلزاد (نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان) و تیمش با ما گفت‌وگوها (با طالبان) را به اشتراک گذاشته‌اند اما مطمئن نیستیم که همه حقیقت را به ما می‌گویند.
اخیرا «رویا رحمانی» سفیر افغانستان در واشنگتن نیز در اظهاراتی گفته بود که دولت افغانستان به اندازه کافی در جزئیات گفت‌وگوها قرار نمی‌گیرد و دیدارهای مقامات امریکائی با طالبان مشروعیت بخشی به این گروه است.
وی گفته بود که چنین اقدامات تنها طالبان را در میدان جنگ جسورتر کرده و فشارها را بر دولت «اشرف غنی» افزایش خواهد داد.
پیش از این نیز «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان از دولت ترامپ به دلیل به حاشیه راندن دولت افغانستان از روند گفت‌وگوهای صلح انتقاد کرده بود.
محب تصریح کرده بود که دولت ترامپ با توطئه علیه رئیس جمهوری افغانستان تلاش می‌کند تا دولت افغانستان را با دولتی مانند دولت‌های استعماری جایگزین کند.
رئیس دارالانشاه شورای عالی صلح افغانستان به خبرنگاران گفت که یک تعداد رهبران طالبان که برای گفت‌وگو با خلیلزاد به قطر سفر می‌کنند از طریق پاکستان به دوحه می‌روند و از واشنگتن خواست تا روابط بین طالبان و پاکستان روشن شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала