پیام عطا محمد نور به نیروهای مسلح افغانستان

© Sputnikپیام عطا محمد نور به نیروهای مسلح افغانستان
پیام عطا محمد نور به نیروهای مسلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطا محمد نور در یک پیام ویدیویی، حکومت وحدت ملی را "نامشروع" خوانده، و از نیروهای مسلح کشور خواسته است تا از این حکومت دفاع نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، عطا محمد نور، رئيس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان امروز (چهارشنبه، اول جوزا) با نشر یک پیام ویدیویی، اعلام داشته است که امروز ختم دوره حکومت وحدت ملی است.

عطا محمد نور خواستار ایجاد حکومت سرپرست شده، از جامعه جهانی و رهبران حکومت وحدت ملی خواست تا "وقت اضافی غیرقانونی" را سپری نکنند.

وی با هشدار دادن به حکومت وحدت ملی گفت: "بعد از این به حیث یک حکومت مشروع شما را نمی‌شناسیم، شما دیگر برای ما حکومت نیستید".

وی خطاب به قوای مسلح کشور گفت: "آنچه مهم است یادآور میشم به قوای مسلح عزیز کشور، به فرزندان محبوب امنیتی وطن ما است که این‌ها بی‌طرفی خود را در این رابطه حفظ بکنند، این‌ها در جهت حفظ نظام مصروف باشند نه برای حکومت طرف قرار بگیرند، وقت مشروع حکومت خاتمه یافته است و از عساکر عزیز، از قوای مسلح و پولیس ملی، اردوی ملی و امنیت ملی که فرزندان همین ملت اند، توقع داریم که بی‌طرفی خود را حفظ بکنند، محبوبیت خود را در میان مردم خود حفظ بکنند و حرکت‌های مدنی و حرکت‌های حق‌طلبانه و عدالت‌طلبانه مردم افغانستان مداخله ننموده و مشکلات و موانع ایجاد نکنند".

وی از مردم افغانستان خواست تا پس از ختم ماه رمضان، حرکت‌های گسترده برای پایان بخشیدن به دوره حکومت وحدت ملی راه اندازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала