طالبان: راپورها درباره حضور جنگجویان داعش در شمال افغانستان حقیقت ندارد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان: راپورها درباره حضور جنگجویان داعش در شمال افغانستان حقیقت ندارد
طالبان: راپورها درباره حضور جنگجویان داعش در شمال افغانستان حقیقت ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان راپورهای منتشر شده درباره حضور 5 هزار جنگجوی داعشی در شمال افغانستان را رد کرد.
پرچم افغانستان و روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ابراز نگرانی مجدد روسیه از فعالیت داعش در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان با نشر اعلامیه ای نوشت: از چند روز به اینسو، بعضی مسئولان کشور روسیه و اداره کابل ادعا کرده اند، که گویا حدود 5 هزار جنگجوی وابسته به داعش و یا دیگر افراد مسلح خارجی در ولایت های شمال افغانستان حضور دارند. امارت اسلامی راپورهای منتشر شده در این باره را بی اساس و بر مبنای معلومات غلط می پندارد.

در این اعلامیه ای آمده است، که امریکایی ها و مسئولان اداره کابل با استفاده از پدیده داعش تلاش می ورزند به کشورهای همسایه و منطقه تشویش ایجاد کنند.

مجاهد نوشته است: امارت اسلامی سال گذشته عملیات گسترده ای را در شمال کشور بر ضد داعش انجام نمود.

در طی عملیات چند روزه، ریشه های داعش از همه ساحه های شمال کشور کنده شد، شمار بیشتر آنها کشته و یا تسلیم شدند، به شمول چند تن از قومندانان  حدود 200 تن اعضای داعش از سوی اداره کابل و امریکایی ها نجات یافتند و به بلخ و کابل انتقال داده شدند.

معلومات تازه بدست آمده نشان می دهد، که آنعده فتنه گران داعشی که سال گذشته در جنگ درزاب توسط هلیکوپترهای اداره کابل نجات داده شده بودند، اکنون دوباره از سوی استخبارات اداره کابل در نزدیکی مرکز ولسوالی درزاب به نام اربکی ها جا بجا شده اند و پوسته ها به اختیار شان گذاشته شده است.

هدف از چنین کار اینست که در آن جا باید فتنه ای بنام داعش وجود داشته باشد تا اداره کابل از آن به عنوان تهدید برای همسایه ها و بعضی کشورهای دیگر تعبیر بتوانند.

در عین زمان، امریکایی ها و استخبارات اداره کابل شمار فتنه گران داعش را در دو ولایت شرقی کشور (ننگرهار و کنر) بخاطری نگهداری و تمویل می کنند تا جبهه دیگری را به ضد گروه ما گشوده باشند و کشورهای همسایه و منطقه را نیز تهدید کنند.

امارت اسلامی در ساحات خود هیچ فتنه گری به نام داعش را اجازه حضور و فعالیت نمی دهد و برای محو آن ها بارها عملیات قاطعانه را انجام داده است.

در آخر این اعلامیه آمده است، که راپورهای حضور این شمار داعشی ها یا دیگر شهروندان خارجی در شمال کشور هیچ حقیقت ندارد، بلکه برای استفاده سیاسی ازین موضوع چنین راپورهای بی اساس به نشر می رسد.

یادآوری می کنیم، که پیش از این یکی از جنرالان روسی گفته بود، که شمار ستیزه جویان داعش به 6 هزار نفر در افغانستان رسیده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала