نارضایتی پدر مهسا از حکم محکمه؛ رئيس طب عدلی جوابگو باشد

© Sputnik / JAKمرتضی احمدی، پدر مهسا
مرتضی احمدی، پدر مهسا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پدر مهسا میگوید رئيس طب عدلی به‌خاطر اینکه قاتلین مهسا اعدام نشوند، آنها را زیرسن تثبیت کرده است و برای این کارش باید به مردم افغانستان جوابگو باشد.

به گزارش اسپوتنیک، در محکمۀ علنی قاتلان مهسا که روز یکشنبه در کابل برگزار گردید، سجاد آقا و نور الله به جرم "قتل مهسا" هر یک به سی سال زندان محکوم شدند.

مرتضی احمدی، پدر مهسا، دختر که حدود سه ماه قبل به شکل وحشیانه توسط افرادی که اختطاف شده بود، به قتل رسید با نارضایتی از حکم محکمه درمورد قاتلین دخترش می‌گوید که باید محکمه حکم اشد مجازات (اعدام) این افراد را صادر کند.

وی پس از ختم جلسه علنی محکمه در جواب به اینکه آیا از فیصله محکمه راضی است، به خبرنگار اسپوتنیک گفت: "من وقتی از فیصله راضی خواهم بود که اینها به سزای اعمال شان رسیده و اعدام می‌شدند، رئیس جمهور گفت، لوی سارنوال گفت، قاضی القضات گفت که اشد مجازات شوند اما هیچ کدام شان به وعده‌هایی که دادند وفا نکردند".

به گفته پدر مهسا، او خواستار اعدام این افراد نه تنها برای این است تا "تسلی دل" شود بلکه می‌خواهد با اعدام این افراد، جنایتکاران دیگر درس عبرت بگیرند.

وی گفت: "تا یک قطره خون در بدنم باشد، ادامه می‌دهم و دادخواهی می‌کنم، مردم افغانستان با من اند به زور اینها و توکل الله به دادخواهی هایم ادامه می‌دهم و فقط اعدام اینها را می‌خواهم و هیچ وقت اجازه نمی‌دهم تا حبس سی سال اینها قبول شود".

وی در اخیر با وارد کردن اتهام به رئیس طب عدلی گفت: "تمام کار را اینجا رئيس طب عدلی، فرید اندرابی کرده و حالا، پنج سال بعد، صد سال بعد، پنجاه سال بعد جوابگوی مردم افغانستان خواهد بود".

وی افزود: "طب عدلی دو قاتلی را که سن شان بالای ۲۰ و ۲۱ است، اینها را ۱۸ و ۱۹ ثبیت کرده اند… تمام کار را در حق من فرید اندرابی کرده و جوابگو خواهد بود، زیرا اینها (قاتلین) را زیرسن تثبت کرد تا اعدام نشوند".

مهسا بنت مرتضی دخترک شش ساله مورخ ۱۹ حوت ۱۳۹۷ حوالی ساعت ۹:۱۰ دقیقه صبح از کوچه هشتم پروژه ۳۱۵ خیرخانه از مربوطات حوزه یازدهم امنیتی توسط افراد ناشناس اختطاف گردیده بود و سپس به گونۀ بی‌رحمانه از سوی رباینده‌گانش، به قتل رسیده است. این دو اختطاف گر در بدل رهایی این دخترک مبلغ سه صد هزار دالر امریکایی تقاضا نموده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала